Avatar billede sepruda Nybegynder
26. december 2006 - 01:21 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Problem med trådløst: Zyxel 2000 og D-link DWL-G700AP

Jeg har nu bragt mange timer på at få oprettet et trådløst netværk med mit nye D-link access point (samt ledt efter artikler her der kunne hjælpe), men må give op.

Her er min opsætning:

Zyxel modem: IP: 192.168.1.1 -> D-Link: IP range 192.168.0.50 -> computer

Min ISP er Fullrate

Jeg kan godt komme ind og konfigurere mit D-link, men kan så efterfølgende ikke komme på nettet. Jeg tror problemet er at Zyxel kun accepterer IP i range 192.168.1.xx mens D-link kun accepterer i 192.168.0.xx. Men generelt er jeg meget forvirret lige nu...

Efter at have læst nogle lignende artikler blev jeg i tvivl om hvad der skulle indtastes i computerens netværksopsætning og hvad der skulle konfigureres direkte i router/AP. Det skal siges at jeg meget gerne vil kunne portforwarde. Desuden sidder jeg ved en Mac, men har også en PC til rådighed. Det er dog primært Mac'en der skal kører trådløst.

Optimalt vil et svar indeholde:

Zyxel:
LAN opsætning
WAN opsætning
NAT opsætning
DHCP

D-Link:
LAN opsætning
WAN opsætning
DHCP

Netværksindstillinger for Ethernet på min computer

Netværksindstillinger for Airport (trådløst) på min computer

Jeg synes jeg har prøvet alle kombination jeg kunne tænke mig til, men uden resultat. Håber der er nogle der kan svare!
Avatar billede nva Praktikant
27. december 2006 - 11:12 #1
Avatar billede sepruda Nybegynder
27. december 2006 - 18:47 #2
Haha det hjalp sgu. Det var åbenbart bare at både mit modem og AP skulle have IP i samme range, så da jeg gav mit AP 192.168.1.99 virkede det perfekt! Utrolig jeg ikke havde prøvet det, og endnu mere utrolig hvor dårlig dokumentationen er til sådan noget. Tusind tak for linket nva.

Nu skal jeg bare få det der WPA2 til at virke hmm.
Avatar billede nva Praktikant
28. december 2006 - 07:59 #3
Glæder mig du kunne bruge det :)