Avatar billede mjall0w Nybegynder
25. december 2006 - 22:51 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke loade Zip extension

Hej.

Nu har jeg prøvet at installere nogle forskellige php'er men lige lidt har det hjulpet. Jeg kan simpelthen ikke loade min php_zip.dll extension.. Selvom den ligger hvor den skal siger den bare at det er unable to load bla bla.. - Det angivne modul blev ikke fundet.

Har et par andre .dll(extensions) som jeg bruger og er sat til og der er ingen problemer. Men kun lige med den. Hvad ***den kan det være ?

Håber i kan hjælpe, eller komme med andre muligheder man kan udpakke en zip fil og gemme.
Avatar billede windcape Praktikant
25. december 2006 - 23:49 #1
hvilket operativ system ?
og hvad er din extension_dir sat til ?
Avatar billede mjall0w Nybegynder
26. december 2006 - 00:18 #2
".\" er exension directory sat til og har også lagt dem ind i windows mappen og de andre virker..
Kører med XP. Den er simpelthen håbløs. Den skriver bare den ikke kan loade det ogh det ikke blev fundet.
Avatar billede ilflue Nybegynder
26. december 2006 - 11:13 #3
Eftersom vi snakker dll filer, er det ret åbenlyst hvilket operativsyetem vi snakker om. Spørgsmålet er mere hvilken server vi snakker om. Apache, IIS, Tomcat... ????
Avatar billede mjall0w Nybegynder
26. december 2006 - 11:18 #4
Jeg kører som sagt med Win XP Professionel og min webserver er Apache2 , som kører og fungerer over localhost
Avatar billede ilflue Nybegynder
26. december 2006 - 11:34 #5
Nu ved jeg ikke lige hvor din server er lagt henne, men extension_dir skal sættes til noget i stil med C:\(Program mappe)\(Apache)\php\(ext eller extensions)\ ...
Avatar billede mjall0w Nybegynder
26. december 2006 - 11:50 #6
Okay, det er ikke nok bare at have den til ".\" hvis jeg alligevel bare ligger mine extensions filer jeg skal bruge i windows mappen ?
Avatar billede ilflue Nybegynder
26. december 2006 - 11:53 #7
./ betyder den mappe du befinder dig i. Så apache vil enten forsøge at benytte den mappe du befinder dig i på webstedet, eller mest sansynligt den mappe hvor php.ini filen ligger i. Det har intet med windows mappen at gøre...
Avatar billede ilflue Nybegynder
26. december 2006 - 11:57 #8
Du skal angive en fuld sti til hvori dine extentions ligger i
Avatar billede windcape Praktikant
26. december 2006 - 15:40 #9
./ er til unix systemer, så den tanke kan i godt slå ud af hovedet.

Jeg har f.eks. PHP i c:\php5\ og mine extensions i c:\php5\ext\ , hvilket jeg så har sat min extension_dir til.

Dette bør du også gøre, og så burde det ikke være nogen problemer. At ligge dem in \windows\ mappen er dumt, det eneste som skal være der er php.ini
Avatar billede mjall0w Nybegynder
27. december 2006 - 02:10 #10
Hmm virker ikke :\ Og når jeg så henter den aller nyeste php i zip format inde på php.net kan jeg slet ikke få nogle af mine extension til at virke.. Og ellers skriver den bare det med unable to load c:\php\ext\php_zip.dll
Avatar billede mjall0w Nybegynder
28. december 2006 - 11:22 #11
Fik det til at virke nu. Opdaterede til den helt nye PHP og pegede på ext mappen. Tror åbenbart godt den kan pege på ./ i det lidt ældre PHP5 version men ikke i det helt nye ?
Men det virker ihvertfald nu. Tusind tak for hjælpen. I kan bare smide et svar!
Avatar billede windcape Praktikant
28. december 2006 - 12:04 #12
Her er et fra mig :-)

Og der burde ikke være nogen som helst forskel på versionen, jeg har aldrig haft problemer når extension_dir var sat korrekt. (Og det er ved at være nogle år jeg har kørt PHP nu, og opgraderet hver gang :p).
Avatar billede windcape Praktikant
28. december 2006 - 12:05 #13
blargh, forkert knap.

Godt Nytår <:o)-