Avatar billede egeolsen Nybegynder
25. december 2006 - 21:39 Der er 10 kommentarer

Slå partitioner sammen ved formatering?

Jeg har flere harddiske i min pc, men systemdisken har jeg delt i 20 GB og 40 GB. Jeg formaterer ofte mit C:/ drev, men mit spørgsmål går på, om jeg ved næste ny-installation af XP / Vista kan slå de 2 partitioner sammen igen til i alt 60 GB. Jeg har ingen data på hverken C:/ eller D:/ drev, som jeg skal gemme. Dette er allerde gjort på andre HD'ske i pc'en. Når jeg ny-installerer får jeg så en mulighed for også at formatere D:/ drevet og lægge det sammen med C:/ drevet til en harddisk igen ?
Jeg har søgt efter svar, men jeg har ikke fået et endeligt, så derfor dette spørgsmål.
Avatar billede plx Nybegynder
25. december 2006 - 21:43 #1
Du får mulighed for at slette eksisterende partitioner, og oprette nye. Så du sletter bare de to, og opretter én ny stor partition
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
25. december 2006 - 22:58 #3
Du kan bruge dette program til bla. at sammenlægge partitioner med.

Kan hentes gratis her - http://www.vnunet.com/vnunet/downloads/2167398/paragon-partition-manager-2005
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
25. december 2006 - 22:59 #4
Husk at få det registreret.
http://registration.paragon.ag/pm2005
Avatar billede plx Nybegynder
25. december 2006 - 23:14 #5
Det giver ikke mening i mit hoved. At smelte partitioner sammen, som alligvel skal slettes
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
25. december 2006 - 23:21 #6
Næ det er hårdt ovenpå julen :-)
Avatar billede egeolsen Nybegynder
26. december 2006 - 18:06 #7
> plx
Partitionerne skal ikke slettes kun sammenlægges, da Vista helst vil installeres på et systemdrev på mindst 40 GB. Som det er nu er Win XP installeret på en delt harddisk med systemdelen på "kun" 15 GB. Så derfor ;O)
Avatar billede egeolsen Nybegynder
26. december 2006 - 18:07 #8
> plx
Hvis du laver et svar, så får du pointene for et brugbart svar.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
26. december 2006 - 18:09 #9
Fik du hentet Paragon Partition Manager - som er meget lig Partition Magic?
Avatar billede dosto Praktikant
13. december 2008 - 00:37 #10
hallo