Avatar billede boeglund Nybegynder
25. december 2006 - 14:36 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Æv, skærm på digitalkamera smadret - hvad gør man?

Hej alle..

Jeg har lige været på ferie, og da jeg skulle hjem var jeg så intelligent at smide mit Casion EX-Z40 i min bagage...
Jeg ved ikke om det er pga. et slag eller pga kulden i lastrummet på sådan en Boeing 737, men skærmen er i hvert fald smadret...

Kan man skifte en sådan LCD-skærm ud? Eller er det helt håbløst, og alt for dyrt?

Tak, Christian...!
Avatar billede bufferzone Praktikant
25. december 2006 - 14:59 #1
Først beder man til at man, da man købte kameraet også købte totalforsikringen. Hvis dette er tilfældet, så indleverer man kameraet og får skærmen skiftet.

Hvis man ikke har denne forsikring, så kontakter man forhandleren og høre hvor meget det koster at få skærmen skiftet og hvis det kan betale sig, så gør man det, ellers køber man et nyt kamera
Avatar billede -zonic- Nybegynder
25. december 2006 - 15:34 #2
og det kan det som regel ikke :-/

dog kan man selv købe displayet på nettet til kameraer, og selv monterer det, men det kræver for det første at man har forstand på elektronikken, og for det andet højst sandsynligt specialværktøj. men kender man én der kan ordne det, så kan det godt betale sig, især da arbejdslønnen er over halvdelen af prisen for at få nyt display via forhandleren.

som sagt kender du en der har forstand på teknikken kan det gøres billigt nok.. (omkring 5-600kr vil jeg tro)
Avatar billede boeglund Nybegynder
25. december 2006 - 17:41 #3
Hehe, tegnede ikke forsikring.. Dengang vurderede jeg at det ikke kunne betale sig - og i dag står jeg selv og sælger varer hvor jeg skal overbevise folk om at det er en god idé... :)

Jeg kan formegentlig godt selv skifte skærmen, da jeg har noget erfaring i produktion af printplader og andet småel. Men det er garanteret nogle mega små lodninger der skal til i sådan et kompakt kamera...
Men jeg har ikke fundet noget sted hvor jeg har kunnet købe skærmen.. Jeg har forhørt mig lidt omkring - og nogle mener at i mange kameraer er skærmen en integreret del af "bundkortet" !

Men kender i nogle firmaer/internetfirmaer der kunne være en lille mulighed ved, så bare kom ud med det, alt er interessant.. (jeg er mega nærig - og synes det er vildt bittert at skulle ud og bruge penge på et nyt cam... hehe :P )