Avatar billede p_burns Nybegynder
24. december 2006 - 14:45 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

outgoing smtp irritation

Hej

Er der nogle der kender en måde / software til at genkende det netværk man er på for derefter automatisk at tildele den outgoing smtp server der hører til? Er ved at blive tosset over altid at skulle skifte indstillinger, hvis man som jeg bedst kan lide at bruge et mail program og ikke webmail.

p_burns
Avatar billede kado Nybegynder
24. december 2006 - 15:41 #1
Du kan ikke automatisk få oplyst smtp-server. Hvis det kunne lade sig gøre, ville smtp-serveren jo kunne bruges til spam, og dermed hurtigt blive blacklistet.

Du skal selv indtaste smtp, som du jo har fået oplyst af din webudbyder.

/kado
Avatar billede egonspock Seniormester
24. december 2006 - 15:51 #2
Der er to programmer, der kan være af interesse. Det ene er LocationChanger:
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/30710 Det er gratis, men kræver måske lidt viden om hvad man gør, men til gengæld kan det ændre den udgående SMTP-server automatisk afhængig af hvilket netværk man er på. Og jo, det er træls at man skal skifte selv bare fordi man kommer hjem fra arbejde eller går på café.
Det andet er Location X, http://homepage.mac.com/locationmanager/index.html som koster 20$. Det kan ikke selv finde ud af hvilket netværk du er på, men til gengæld skulle det være nemmere at sætte op.
Avatar billede p_burns Nybegynder
25. december 2006 - 12:53 #3
Hey .. Locotion x er er super julegave. Takker. Nu må de da hos Apple snart indse, at en bærbar kræver netop dette program sat ind i mail.