Avatar billede kewlziox Nybegynder
24. december 2006 - 13:58 Der er 1 kommentar

Kamera med anti-ryst

Hej derude.

Jeg står og mangler en video kamera som jeg skal bruge til at optage med på min skiferie. Da jeg skal optage samtidig med at jeg løber på skiene vil jeg gerne have et kamera der kan levere en god kvalitet. Jeg kom i tanke om at jeg på et tidspunkt hørte man kunne få kameraer som kunne optage et glat billede også selvom man rystede kameraet, fx kunne det optage mens man gik ned at trapper osv. uden det ikke ses på filmen.

Hvad hedder sådan nogle kameraer, hvilken teknologi anvendes der og hvilket prisleje snakker vi?

Glædelig Jul herfra :)
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
24. december 2006 - 14:39 #1
Det er korrekt, at der findes videokameraer med div. stabilisering som f.eks. Canon XM2, men ved stabilisering på trapper bruges et 'Steady Cam'. Steady Cam er et specielt stativ og findes i mange udgaver og prisklasser:

http://www.google.dk/search?num=100&hl=da&newwindow=1&sa=X&oi=spell&resnum=0&ct=result&cd=1&q=steadycam&spell=1