Avatar billede sgezakhi Nybegynder
23. december 2006 - 17:23 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

vedr. .dmg filer - ny til mac

Som sagt så er jeg ny til MAC - jeg kommer fra windows som jeg er haj nok til..

det drejer sig om disse hersens .dmg filer -

I windows var det jo simpelt - du downloaded en setup fil til skrivebordet, installerede lortet og slettede setup filen fra skrivebordet..

Når jeg downloader en såkaldt "setupfil" hedder den .dmg - har fx downloadet og installeret MAC Messenger - Hvorfor kan jeg ikk slette denne hersens .dmg fil, uden at det påvirker Messenger i at starte op? - Jeg kan godt lide at have orden i tingene og sådan, derfor jeg gerne vil af med den "setupfil" hvis det muligt, eller måske placere den et andet sted og lave orden til såddanne slags filer..

Og en anden ting: når jeg starter Messenger, laver den sådan en hvid harddisk agtig boks på skrivebordet (som man kan skubbe ud, ligesom hvis man tilsluttede andet hardware) som hedder "Microsoft Messenger" - Er det meningen det skal lave det? og Hvorfor?

kan man "fjerne" denne indstilling?

Som sagt, jeg er et ordensmenneske og nysgerrig overfor disse ting.

Men er glad for min PowerBook Pro :)

Håber der kommer nogle kommentarer
Avatar billede straszek Praktikant
23. december 2006 - 17:58 #1
Det lyder til at du ikke har installeret messenger på din harddisk. En dmg fil er også det der hedder et disk-image, som åbner når du klikker på det - så programmet køre nu fra disk-image og ikke fra din harddisk. Det du skal gøre er at åbne dit messenger disk image, og trække messenger ikonet over i din program mappe, så vil programmet køre her fra. Herfter kan du slette dmg filen

Søren
Avatar billede sgezakhi Nybegynder
23. december 2006 - 18:06 #2
takker
Avatar billede straszek Praktikant
23. december 2006 - 19:20 #3
point?
Avatar billede zantiago Nybegynder
26. december 2006 - 11:53 #4
he he - så glad at du ikke helt har styr på navnet endnu ;o)
PowerBook Pro ?

MacBook Pro eller PowerBook :o)