Avatar billede one4me Nybegynder
23. december 2006 - 15:36 Der er 38 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke slette fil

Jeg har fået et par billedfiler tilsendt som jeg ikke kan slette.

Når jeg højreklikker på dem og vælger Slet - eller for den sags skyld et hvilket som helst andet punkt - sker der intet!?

Jeg har forsøgt at slette dem begge i fejlsikret, men det resulterer i samme.
Avatar billede hcma Novice
23. december 2006 - 15:44 #1
Avatar billede one4me Nybegynder
23. december 2006 - 15:47 #2
Ok, tak. Kigger på det. Vender tilbage senere.
Avatar billede one4me Nybegynder
23. december 2006 - 16:32 #3
Jeg tror godt det kan skyldes det med det lange fil-navn. men jeg kan ikke få den kommando (dir /X *.jpg) til at virke. :|
Avatar billede hcma Novice
23. december 2006 - 16:40 #4
filtype ?
Avatar billede hcma Novice
23. december 2006 - 16:41 #5
har du prøvet den med det tomme text-dok. ?
Avatar billede one4me Nybegynder
23. december 2006 - 16:46 #6
JPEG

Ja, det virker ikke. Sker ingenting.
Avatar billede one4me Nybegynder
23. december 2006 - 16:47 #7
Så må jeg jo prøve med Dr. Delete også. Er dog i tidsnød (skal ud at handle) så vender først tilbage igen i aften. Håber det er ok.
Avatar billede old-faithful Praktikant
23. december 2006 - 16:56 #8
Prøv flg. fremgangsmåde, til genstridige filer/mapper som ikke vil slettes:

1) Sørg først for at der ikke er nogle åbne programmer der
    har filen åbnet (det kan låse filen, så den ikke kan slettes).
    Kan filen/mappen slettes nu?

2) I nogle tilfælde kan man ikke slette selve filen/mappen,
    men derimod godt slette den overordnede mappe. Hvis der
    ikke er andre vigtige ting i den overordnede mappe, kan du
    prøve at slette den (NB: For en sikkerhedsskyld, slet kun
    mapper du selv har oprettet!).

3) I nogle tilfælde kan en mappe eller fil allerede være slettet,
    men Windows blot være lidt langsom om at vise det. Prøv
    derfor at trykke på tasten F5 (Opdatér) for at opdatere
    visningen.

Hvis ikke det virker, så prøv et af flg. gratis programmer, der er beregnede til at slette genstridige filer:
  • UnLocker: http://ccollomb.free.fr/unlocker/
  • DeleteDoctor: http://www.theabsolute.net/sware/index.html#deletedr
  • DelLater: http://www.diamondcs.com.au/index.php?page=dellater

// Old-Faithful™
Avatar billede hcma Novice
23. december 2006 - 17:00 #9
prøv først at overtage ejerskabet og se så om du kan slette den:
http://www.hcma.dk/tips31to40.htm#no39
Avatar billede one4me Nybegynder
23. december 2006 - 19:37 #10
Hej igen.

Jeg gik i gang med alt det i foreslår. Det gik ikke særligt godt. så ikke ud til at virke noget af det. F.eks. var punktet Egenskaber ikke til stede når jeg højreklikkede på en af dem.

Midt i det hele forsøger jeg så (for gang nummer Gud ved hvad) at slette dem på normal vis. Og pludselig flytter de begge frivilligt til Papirkurven. Herfra kunne jeg også slette dem endeligt.

Så problemet (hvad det end bestod i) er løst.

---

Jeg har dog endnu et lignende problem. :/ Ved ikke om jeg skal oprette en ny tråd med dette?
På mit Disk drev (D) (som for øvrigt pludselig er forsvundet fra 'Send til ...' når jeg højreklikker på en fil) har jeg en halvgammel Backup.bkf liggende. Den vil ikke slettes fra mappen. Når jeg forsøger får jeg at vide at den er skrivebeskyttet. Har også her forsøgt at slette i fejlsikret.
Avatar billede one4me Nybegynder
23. december 2006 - 19:38 #11
Bør vist oprette en ny tråd med dette. Ellers forslår pointene vist ikke.
Avatar billede old-faithful Praktikant
23. december 2006 - 19:43 #12
Jeg kender ikke filen "Backup.bkf". Er det en du selv har oprettet eller ved med sikkerhed må slettes?

Når der står skrivebeskyttet kan du højreklikke -> Egenskaber og så fjerne fluebenet i skrivebeskyttet (hvis der er et). Prøv så at slette filen. Ellers prøv at følge samme fremgangsmåde som nævnt herover.
Avatar billede one4me Nybegynder
23. december 2006 - 19:49 #13
Backup.bkf er det navn en backup-fil får når man benytter 'Windows Sikkerhedskopiering'.

Jeg kan ikke fjerne flueben i Skrivebeskyttet. Får en boks med flg. besked: "Der opstod en fejl i forsøg på at anvende attributter på filen".
Avatar billede fromsej Praktikant
23. december 2006 - 19:56 #14
-- Hent Avenger her:
http://swandog46.geekstogo.com/avenger.zip

-- Pak Avenger-programmet ud og dobbeltklik på avenger.exe

-- Sæt en prik i "Input Script Manually" og klik på Luppen - nu dukker der et lille vindue op, hvor du skal kopiere HELE indholdet mellem de stiplede linier ind:
Files to delete:
D:\STI\TIL\FIL\Backup.bkf
-- Klik på Trafiklyset i Avenger. Programmet vil opfordre dig til at genstarte computeren straks, hvilket du skal gøre. Programmet vil lukke din computer, slette filerne og starte computeren igen.
Avatar billede one4me Nybegynder
23. december 2006 - 20:34 #15
Det virkede ikke.

Logfile of The Avenger version 1, by Swandog46
Running from registry key:
\Registry\Machine\System\CurrentControlSet\Services\kpcuclqh

*******************

Script file located at: \??\C:\WINDOWS\lkltoptp.txt
Script file opened successfully.

Script file read successfully

Backups directory opened successfully at C:\Avenger

*******************

Beginning to process script file:

Could not open file D:\STI\TIL\FIL\Backup.bkf for deletion
Deletion of file D:\STI\TIL\FIL\Backup.bkf failed!

Could not process line:
D:\STI\TIL\FIL\Backup.bkf
Status: 0xc000003a

Completed script processing.

*******************

Finished!  Terminate.
Avatar billede fromsej Praktikant
23. december 2006 - 20:40 #16
Hmm, du skal udskifte \STI\TIL\FIL\ med de rigtige mapper, f.eks:
D:\backup\gemt\Backup.bkf
Avatar billede one4me Nybegynder
23. december 2006 - 20:40 #17
Nu har jeg forsøgt en gang til. I tilfælde af at jeg gjorde noget forkert første gang. Men samme resultat.
Avatar billede one4me Nybegynder
23. december 2006 - 20:41 #18
lol.
Så prøver jeg en gang til. :D
Avatar billede one4me Nybegynder
23. december 2006 - 20:42 #19
Ja det ville jo nok hjælpe at slå hovedet til. Kan selvfølgelig godt se logikken i det!
Avatar billede hcma Novice
23. december 2006 - 20:42 #20
D:\ = det drev hvor din fil ligger
STI\TIL\FIL\ er den mappe din fil ligger i
Backup.bkf er selve filen

så du skal tilrette det til den placering den har på din egen pc
Avatar billede hcma Novice
23. december 2006 - 20:44 #21
kan se at "lyset" er gået op for dig  (langsom opdatering fra Eksperten.dk hos mig)
Avatar billede fromsej Praktikant
23. december 2006 - 20:46 #22
Lykkedes det?
Avatar billede one4me Nybegynder
23. december 2006 - 20:49 #23
Nej, det virker ikke. Jeg gør sikkert noget forkert. Er håbløs til computer.

Jeg skriver det bare sådan:

Files to delete:
D:\Backup.bkf

Er det forkert? Den ligger jo på det drev.
Avatar billede fromsej Praktikant
23. december 2006 - 20:56 #24
Ikke hvis den ligger i roden af D:
Ligger den i en undermappe, så skal du have stien med.
Avatar billede one4me Nybegynder
23. december 2006 - 20:59 #25
Når jeg dobbeltklikker på D, er den umiddelbart synlig. Altså ikke i en mappe. Ligger der hvor Windows Sikkerhedskopiering smider filen når det er færdigt med at tage backup'en.
Avatar billede fromsej Praktikant
23. december 2006 - 21:29 #26
Så skulle Avenger altså snuppe den.
Ellers har jeg ikke bedre bud.
Avatar billede one4me Nybegynder
23. december 2006 - 21:36 #27
Ja ok, men det gør den ikke.
Typisk for mine pc problemer. Hvilke jeg faktisk har ikke har så få af i øjeblikket. Nogle af dem måske endda hardware relateret (så en ny Windows kan vist ikke gøre det). Måske jeg snart skulle smide l..... ad helvede til og købe en ny.
Avatar billede fromsej Praktikant
23. december 2006 - 21:58 #28
Klik på Start->Kør skriv CMD og klik OK.
I "DOS"vinduet skriver du følgende: (tryk på <Enter> efter hver linie)
ATTRIB -h -r -s D:\Backup.bkf
DEL /f D:\Backup.bkf

Hvis du ikke kan i normal, så prøv i fejlsikret.
Avatar billede one4me Nybegynder
23. december 2006 - 23:59 #29
Skal det du har skrevet sådan:

ATTRIB -h -r -s D:\Backup.bkf
DEL /f D:\Backup.bkf

- skrives sådan: ATTRIB -h -r -s D:\Backup.bkf DEL /f D:\Backup.bkf i kommandoprompten?
24. december 2006 - 00:19 #30
1) Klik én gang på [Start] nederst venstre
2) Klik én gang på [KØR] i den fremkommende menu
3) I boxen der fremkommer skriver du bogstaverne

CMD
og afslutter med at trykke én gang på den tasturtast der hedder [ENTER]

4) I den sorte box der fremkommer skriver du følgende bogstaver præcist sådan:

ATTRIB -h -r -s D:\Backup.bkf
og afslutter med at trykke én gang på den tasturtast der hedder [ENTER]

DEL /f D:\Backup.bkf
og afslutter med at trykke én gang på den tasturtast der hedder [ENTER]

5) Fremkommer der undervejs nogle former for fejlmeddelser i denne sorte box ?

6) skriv i den sorte box

EXIT
og afslutte med at trykke en gang på den tasturtast der hedder [ENTER]

7) Så burde filen være væk !!!
Avatar billede one4me Nybegynder
24. december 2006 - 02:44 #31
Ok. Men det fungere ikke. Gør *præcis* som skrevet, men får samme besked som altid: "Adgang nægtet".
Avatar billede fromsej Praktikant
24. december 2006 - 10:25 #32
Fra HCMA´s indlæg, har du prøvet med Killbox?
Avatar billede hcma Novice
24. december 2006 - 11:23 #33
og overtag ejerskab ?
Avatar billede one4me Nybegynder
24. december 2006 - 17:25 #34
Jeg går lige det hele igennem en gang til fra en ende af.
Vender tilbage i morgen.
Avatar billede one4me Nybegynder
25. december 2006 - 22:46 #35
Nåede desværre ikke dette i dag alligevel. Og i morgen tager jeg på ferie. Kigger på det når jeg kommer hjem.
Avatar billede one4me Nybegynder
05. januar 2007 - 23:00 #36
Jeg opgiver det her. Installere en ny Windows i stedet.

Læg svar for point.
Avatar billede hcma Novice
05. januar 2007 - 23:38 #37
ingen til mig
Avatar billede one4me Nybegynder
06. januar 2007 - 00:55 #38
Citat: "Installere en ny Windows i stedet."
Selvfølgelig ikke på grund af dette. Har andre problemer.
Avatar billede one4me Nybegynder
11. januar 2007 - 00:51 #39
.