Avatar billede tytop Nybegynder
22. december 2006 - 10:44 Der er 7 kommentarer

Datavalidering med externe filer.

Jeg mangler en mulighed for at kunne lave en datavalideringsliste der henter indholdet fra en anden excel file. Excel ser ikke ud til at ville acceptere en linket valideringsliste, men det kan være at det kan lade sig gøre i VB.
Avatar billede excelent Ekspert
22. december 2006 - 11:13 #1
du skal overføre listen til den projektmappe hvor du har datavalideringslisten
Avatar billede tytop Nybegynder
22. december 2006 - 11:26 #2
Det skulle helst være sådan at den selv opdatere listen hvis andre går ind og retter i den eksterne file.
Avatar billede excelent Ekspert
22. december 2006 - 11:32 #3
start med at åbne begge projektmapper
stil markør i den celle hvor den første værdi skal hentes til
tast = og hop over i projektmappen hvor listen er, marker den første og tast enter

fjern $ tegn i den indsatte formel og kopier den ned så langt der er værdier
Avatar billede tytop Nybegynder
22. december 2006 - 12:26 #4
Det betyder dog stadig at jeg skal ind og aktivt lave listen, men det kan nok også gå.
Avatar billede excelent Ekspert
22. december 2006 - 12:38 #5
hvordan mener du ?
Avatar billede supertekst Ekspert
22. december 2006 - 13:47 #6
Værdier kan hentes fra ekstern fil - lagres i "et hjørne" af den aktive fil og indsættes som værdier i en valideringsliste via VBA.

Hvor mange celler skal anvende valideringen? (specielt format?)
Er der forskellge værdilister?
Avatar billede excelent Ekspert
23. december 2006 - 12:47 #7
?