Avatar billede mads_ Nybegynder
22. december 2006 - 10:14 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

RAM på Grafikkort, 256 el. 512mb til WoW i 1920x1200

Hey, står og skal have mig et nyt grafikkort der skal trække 1920x1200 i World of Warcraft.

Nogen der har erfaring med 256 kontra 512 mb ram på grafikkortet? - skal ha' et gf 7950gt.

Det jeg selv har læst mig til er at performance mæssigt så er det kun i spil med d3 motoren og oblivion med "store" textures hvor det kan mærkes. Der udover bruger den bare mere system memory istedet.

Tænker at WoW loader en del textures, men er det stadig nok til et 512 var at foretrække?

På forhånd tak.

PC specs:

3800+ 2.4 ghz
sataII hdd
får 2gb cl2 ram
Avatar billede loppehund Nybegynder
22. december 2006 - 10:51 #1
Mange RAM på grafikkortet skal du ikke bide meget i. Kortet kan ikke udnytte så store mængder RAM
Avatar billede loppehund Nybegynder
22. december 2006 - 10:52 #2
næppe kan følge med på de allerhøjeste indstillinger – grafikchippen bliver flaskehalsen på kortet, og så hjælper det desværre ikke at have rigeligt med hukommelse. 512MB RAM vil højst sandsynligt først blive en reel nødvendighed for grafikkort i/2008 vil jeg skyde på.
Avatar billede mads_ Nybegynder
22. december 2006 - 11:42 #3
Loppehund, tjek http://www.pureoverclock.com/review.php?id=33&page=1 ifølge denne test kan du se at det er muligt at udnytte de 512 ram, spørgsmålet er nok bare om alle de textures WoW loader også ville kunne fylde mere end 256mb ram? - eller om man kun skulle vælge 512 kortet hvis man vil spille q4 med ultra high settings...
Avatar billede redhack Nybegynder
22. december 2006 - 11:58 #4
Jeg tror bestemt ikke at du vil kunne mærke forskel på 256 vs. 512MB ram i WoW. 512MB+ ram er overvudret til grafikkort. Jeg vil meget hellere have en hurtigere GPU..
Avatar billede loppehund Nybegynder
22. december 2006 - 12:52 #5
Jeg sidder selv med et GO7600 på en laptop, og har tidligere anmeldt en model med samme kort. Der er ingen mærkbar forskel.

GPU er stadig flaskehalsen
Avatar billede voyager_dfs Nybegynder
22. december 2006 - 14:58 #6
GPU'en er ikke det store problem i wow. der er bare syg mange textures især når man er i en storby til raid tid om aften. MMO spil tager mere RAM end andre spil. jeg ville gå efter 512
Avatar billede loppehund Nybegynder
22. december 2006 - 15:53 #7
WOW har stadig ikke understøttelse for så mange RAM på grafikkortet.
Avatar billede loppehund Nybegynder
02. januar 2007 - 18:12 #8
lukketid?
Avatar billede loppehund Nybegynder
08. januar 2007 - 12:44 #9
Lukketid??
Avatar billede mads_ Nybegynder
10. januar 2007 - 16:14 #10
Svar
Avatar billede loppehund Nybegynder
10. januar 2007 - 17:07 #11
hvorfor smider du selv et svar ???
Avatar billede mads_ Nybegynder
11. januar 2007 - 00:22 #12
Fordi der er ingen der har svaret og ville lukke spørgsmålet.
Avatar billede loppehund Nybegynder
11. januar 2007 - 09:42 #13
Du unne da ha bedt folk smide et.

NU har jeg smidt et du kan bruge til at lukke med, og er der andre der skal have point beder du dem smide et svar
Avatar billede voyager_dfs Nybegynder
12. januar 2007 - 22:50 #14
"
Thank you for your interest in World of Warcraft,

The minimum amount of required video RAM is 32MB, however even if a graphics card has enough RAM it still has to have adequate drivers and support the needed functions to work as a 3D graphics card.

World of Warcraft will run on a Video Card with 512MB of RAM, although what performance benefits this would give over a 256MB card we do not have adequate information about, the additional information will allow the card to hold more texture and data in memory, and can give marginal increases in performance.

However World of Warcraft tends to be more limited by factors such as disk access speed, CPU and Memory than graphics card, most modern day graphics cards should have no problems giving an adequate frame rate. In busier areas, additional RAM boosts performance; 2GB of RAM will allow you to enter areas such as Ironforge or Orgrimmar without frame rate drops.

If you have any further technical questions or problems, please do not hesitate to contact us again.

Best regards,
Blizzard Entertainment Europe
" hvad de selv siger
Avatar billede mads_ Nybegynder
13. januar 2007 - 02:01 #15
voyager du må gerne smide et svar hvis du vil :>
Avatar billede voyager_dfs Nybegynder
13. januar 2007 - 09:23 #16
okey