Avatar billede budolfsen Nybegynder
21. december 2006 - 21:35 Der er 9 kommentarer

Array problem

Jeg har et problem med en database, som bliver spammet.

Jeg tror problemet kan løses med et array, men jeg kan ikke finde ud af at få det til at virke.

Kan nogen hjælpe - Tak...!
Avatar billede simplus Nybegynder
21. december 2006 - 21:40 #1
Prøv at vise noget kode.. Det ville hjælpe :-)
Avatar billede coderdk Praktikant
22. december 2006 - 10:00 #2
jeg forstår ikke hvad du skriver. Forklar mere og vis noget kode.
Avatar billede budolfsen Nybegynder
22. december 2006 - 18:26 #3
Jeg prøver at gøre mig mere forståelig.

Jeg har en gæstebog på http://lysogvarme.dk/guestbook/show_guestbook.php som bliver fyldt spam med ord som viagra, free porn o.s.v.

Jeg vil gerne have det sådan, at når man skriver disse ord i gæstebogen, så skriver den ikke dem ned i databasen.

Jeg har prøvet med et array
<?php
$ord_der_skal_udelades = array ("viagra", "free porn", "url=", "insurance");
?>

men jeg kan ikke finde ud af, at få det ind i mit textarea, så det ikke kommer med i gæstebogen.

Jeg gør helt sikkert en hel masse forkert, men bær over med mig - det første gang jeg prøver at få sådan noget her til at virke.
Avatar billede coderdk Praktikant
22. december 2006 - 20:12 #4
Avatar billede budolfsen Nybegynder
23. december 2006 - 15:40 #5
coderdk - tak for det - det er lige netop det jeg havde brug mfor. Jeg har ellers ledt på eksperten men har ikke kunnet finde det.

Nu skal jeg bare have det sat ind i gæstebogen.

God jul og lukker herfra.
Avatar billede budolfsen Nybegynder
23. december 2006 - 19:31 #6
Hej Coderdk

Jeg har nu lagt dit script på min side, men jeg kan ikke få gdlib til at vise den tekst som skal skrives.

jeg har tjekket og gd kører med alt.

Hvad er der galt.
Avatar billede coderdk Praktikant
23. december 2006 - 21:44 #7
Kommer der nogen fejl? Scriptet burde køre uden videre, kun med basis GD (ikke truetype osv)...
Du kan evt. prøve at udkommentere linjen:

header( 'Content-Type: image/png' );

og så kalde scriptet med ?img for at se om der er fejl...
Avatar billede budolfsen Nybegynder
24. december 2006 - 11:09 #8
Efter jeg udkommenterede linien Header, så virker det uden problemer.

Læg et svar og du skal få pointene.
Avatar billede coderdk Praktikant
24. december 2006 - 12:41 #9
Erh ok :)