Avatar billede evex Nybegynder
21. december 2006 - 21:12 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Computer fryser efter 5 min.

Jeg har en computer som går ned efter 5 min ca. Jeg tror det skyldes mit grafikkort, som evt mangler nogle driver eller andet. Jeg kan ikke finde ud af hvad der er galt, og har lige formatetet min pc for eventuelle virus som kunne forårsage dette.
Nogle der kan hjælpe mig med dette.

Jeg kan bruge et dårligere grafikkort, hvor fejlen ikke kommer. men der har været meget bøvl med dette kort så det kunne være problemet.

har et Asus V9999GT
128mb
Avatar billede niels_hansen Praktikant
21. december 2006 - 21:17 #1
kontroller varme på grafikkort og cpu (og om blæserne er fyldt med støv)
Avatar billede nicer Nybegynder
21. december 2006 - 21:21 #2
Jeg har haft samme problem hvor mit gfx kort ikke fik nok strøm, så muligvis du skulle få dig en ny PSU?

Jeg kan bruge et dårligere grafikkort, hvor fejlen ikke kommer. men der har været meget bøvl med dette kort så det kunne være problemet.

<--- lige netop det understreger min teori
Avatar billede nicer Nybegynder
21. december 2006 - 21:23 #3
Glemte at nævne at jeg har ødelagt 3 gfx kort på den måde :)
1 GeForce 6600GT AGP x 8

Hvor lang tid siden er det at du har købt det gfx kort?
og da du skriver at der har været meget bøvl med det kort, så har det nok været defekt lige fra købet... derfor (hvis du stadig har de 2 års reklamationsret) så brug det nu, i stedet for bare at købe en ny PSU da gfx kortet højst sansynligt har taget skade af det og at en ny PSU ikke vil løse problemet 100%
Avatar billede evex Nybegynder
21. december 2006 - 21:28 #4
Det er fra april 2005, men har været til reperation flere gange 2 gange. Efter anden gang fik jeg en ny model GT modellen. og varmen ligger på 45-50 på grafikkort ram og GPU. Men problemet er at min strømforsyning også lige er skiftet ud da de tidligere 2 kort ødelagde denne.
Avatar billede nicer Nybegynder
21. december 2006 - 22:56 #5
hvor mange Watt er din nye PSU på?
Avatar billede evex Nybegynder
21. december 2006 - 23:10 #6
den er på 480 watt.

Nu har jeg sat det dårlige grafikkort i og nu laver den samme fejl igen. Nu vil den slet ikke starte op, den viser samme fejl som hvis man bare slukker sin pc på off knapper og så tænder den igen senere. den bliver VED med at skrive det og der sker ikke noget andet. Har også prøvet at bytte rundt på ram'ene for at se om det kunne være problemet, men det forværrede bare det hele.
Avatar billede isojumper Nybegynder
22. december 2006 - 11:35 #7
Mange grafikkort kører dårligt, eller vil slet ikke køre, hvis indstillingen "fastwrite" er enabled i bios. Prøv at slå det fra.
Avatar billede evex Nybegynder
22. december 2006 - 17:48 #8
Har prøvet at slå fastwrite fra, og intet hjælper det. Jeg kan ikke finde ud af hvad der er galt, og synes jeg har prøvet det meste.
Avatar billede nicer Nybegynder
23. december 2006 - 18:37 #9
Ring til det sted hvor du har købt det og sig hvad der er galt så vil de vudere om det er defekt eller ej
Avatar billede prebas Nybegynder
26. december 2006 - 16:17 #10
tror du kigger i den forkerte retning... det er vel ikke helt umuligt at det er dit bundbræt der guffer grafikkort...
Avatar billede evex Nybegynder
24. juni 2009 - 23:33 #11
.....