23. maj 2001 - 11:38Der er
21 kommentarer og 1 løsning
Call Back via ISDN og RAS
Jeg har installeret Remote Access på NT/Server. Jeg har ikke problemer med at ringe ind på serveren, men når jeg sætter min brugerID til at skulle ringe tilbage til clienten får jeg meddelelse om at jeg ikke kan blive oprettet på netværk. Mit ISDN modem er et Lasat II. Er der generelt problemer med Call Back og ISDN?
Nej der er ikke problemer med ISDn og Call back generelt. I Eventloggen får du en meddelelse om at der har været forsøgt opkald. Kan du ikke fortælle en event ID?
Jeg får følgende fejl i eventloggen: 20082, User connected on port COM1 does not have Remote Access privilege. Det er dog den samme UserID som jeg bruger, også når jeg ikke bruger call back, så det virker lidt mystisk
Og du har sat brugeren op i \"User Manager\" > Dial In > Grant Dialin permissions to user. Så kan du sætte op, om brugeren selv skal angive et tlf. nr eller om det skal være til et forud defineret nr.
Jeg har givet brugeren Grant Dialin permission. Jeg bliver kun afvist når brugeren er sat til enten at ringe tilbage eller sat til mulighed for at indtaste tlf. nr.
Du skal give din bruger rettigheder til at bruge Call Back, det er ikke nok at du har ret til at ringe til serveren.Du skal også give dig selv ret til at bruge Call Back.Når du så bruger Call Back skal du jo sætte et nummer op på brugeren som den så vil ringe til.Virker dette ikke skal du kigge på din RAS server som også skal være sat op til at lave Call Back (-:
Den pågældende bruger som bliver afvist hvis han er sat til call back, bliver ikke afvist hvis han er sat til no call back. Jeg har ikke kendskab, og har heller ikke gjort andet på andre servere m.h.t tilladelser, end at give brugeren rettigheder under Remote Access Admin. Er der andet som skal foretages?
På din bruger skal du prøve at sætter et Telefonnummer i \"Present to: 44444444\" nummeret skal selfølgesig være hjem til brugeren, husk at ringe 0 hvis du skal det for at få en linie ud af huset.Hvis dette ikke virker skal du undersøge om din server har ret til at ringe ud af huset. Jeg har ikke fået at hvide hvad der sidder på din server af Modem for ISDN kan ikke ringe op til Analog og omvent.
Jeg har prøvet at sætte et tlf. nr. i Preset. Det giver samme problem. Det forholder sig sådan at Brugeren er den samme som mig selv. Jeg har mulighed for at arbejde på serveren via NetOp. Du skriver at jeg skal checkke om serveren har ret til at ringe ud af huset. Jeg mener ikke at det tidligere har været nødvendigt for at kunne bruge Call Back på analoge liner.
På min Server sidder der et Lasat II ISDN Modem, og på min egen PC, et Diva T/A ISDN Modem.
Så kan det kun være din server der ikke har rettigheder til at ringe ud, du kan jo prøve at lave en opkaldsforbindelse på din server og så ringe til Eks. din mobil. Virker dette ikke så må du lige forklare hvor den er om det er hjemme eller på arbejdet.
Jeg har prøvet og lave en opkaldsforbindelse til TDK Internet. Det virker helt fint. Serveren står på arbejdet hvis det er det du spørger om.
Jeg vil prøve mandag og tilslutte et analogt modem, og så prøve om jeg kan foretage tilbagekald. Kan jeg det må det være et ISDN problem. Kan jeg ikke, ja så.....
Jeg vender tilbage når jeg har prøvet det, men tak for hjælpen hidtil.
Jeg har nu prøvet at tilslutte et analogt modem til NT/Serveren. Jeg havde ikke problemer med at tilslutte mig NT/Serveren på dette, og jeg havde heller ikke problemer med Call Back.
Jeg har også installeret ServicePace 6A, men det løste ikke problemet med ISDN og Call Back.
Jeg har også snakket med EICON/LASAT, og De havde ikke hørt om dette problem.
Jeg må nu konstatere at problemet ligger under ISDN, håber at der er nogle som har et par gode forslag.
1. På brugeren der skal modtage dial-back\'en er der konfigureret på EICON Diva modemet, det telefonnummer den skal svare på dvs. brugeren telefonnummer ? Dette sættes med konfigurationsprogrammet der følger med modemet.
2. Hvilket OS kører du på brugerens PC, hvis det er Windows 95/98/ME skal du med EICON/Diva modemet installere modem driveren igen efter den er PnP opdaget. dvs. du skal bruge den driver der ikke er PnP VIGTIGT. Dette er et kendt problem med EICON Diva ISDN modems som driller.
3. Bruger du en PPP connection i Netværk via modem, eller forsøger du at lave opkald direkte via NetOp Remote control ? Du SKAL bruge Netværk via modem kald for at få det til at dutte.
Der er ikke \"generelt\" nogen problemer med RAS og ISDN. Problemet ligger i dit LASAT modem. Ældre LASAT\'ER kunne ikke modtage dialback. Det du skal gøre er at downloade den nyeste firmware og opgradere dit MODEM. Så vil der ikke være nogen problemos med MODEMOS.
Der er ikke \"generelt\" nogen problemer med RAS og ISDN. Problemet ligger i dit LASAT modem. Ældre LASAT\'ER kunne ikke modtage dialback. Det du skal gøre er at downloade den nyeste firmware og opgradere dit MODEM. Så vil der ikke være nogen problemos med MODEMOS.
jeg prøver selv at få en isdn-forbindelse til at virke sammen med RAS, men jeg har præcis samme problem som beskrevet i det ovenstående, og dette med LASAT II i begge ender af forbindelsen. Jeg har hørt noget om, at man skal bruge v120, men jeg ved ikke lige hvordan det skal implementeres; så hvis nogen ved noget...
det viste sig at være enkelt. Man skal bare sætte LASAT-modemet til at benytte V120 istedet for ppp, hvilket kan gøres via konfigurationsprogrammet til modemet. Det gælder selvfølgelig at både server og klient skal bruge v120
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.