Avatar billede trine_h Nybegynder
21. december 2006 - 13:02 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

hvorfor forbliver mit inputoutput parameter 0

Hvad gør jeg forkert siden totalrecords forbliver 0 - hvis jeg kører den "stored procedure" inde fra visual studio med samme parametre returnerer totalrecords rigtigt...

public DataTable GetPagedNews(int currentPage, int pageSize, ref int totalRecords)
        {
            SqlConnection connection = null;
            connection = GetConnection();
            SqlCommand sqlCommand = new SqlCommand();
            sqlCommand.Connection = GetConnection();
            sqlCommand.CommandType = CommandType.StoredProcedure;
            sqlCommand.CommandText = "dbo.GetNews";
            DataTable results = new DataTable("News");
            SqlDataAdapter sqlDataAdapter = new SqlDataAdapter(sqlCommand);
            try
            {
                sqlCommand.Parameters.Add(new SqlParameter("currentPage",currentPage));
                sqlCommand.Parameters.Add(new SqlParameter("pageSize",pageSize));
                SqlParameter sqlParameter = new SqlParameter("@TotalRecords", SqlDbType.Int);
                sqlParameter.Value = totalRecords;
                sqlParameter.Direction = ParameterDirection.InputOutput;
                sqlCommand.Parameters.Add(sqlParameter);
                sqlCommand.Connection.Open();
                sqlDataAdapter.Fill(results);
                return results;
            }
            catch (Exception ex)
            {
                throw ex;
            }
            finally
            {
                sqlDataAdapter.Dispose();
                sqlCommand.Connection.Close();
                sqlCommand.Dispose();
            }
Avatar billede arne_v Ekspert
21. december 2006 - 18:41 #1
sqlCommand.Parameters.Add(new SqlParameter("currentPage",currentPage));
                sqlCommand.Parameters.Add(new SqlParameter("pageSize",pageSize));
                SqlParameter sqlParameter = new SqlParameter("@TotalRecords", SqlDbType.Int);
                sqlParameter.Value = totalRecords;
                sqlParameter.Direction = ParameterDirection.InputOutput;
                sqlCommand.Parameters.Add(sqlParameter);
                sqlCommand.Connection.Open();
                sqlDataAdapter.Fill(results);

->

                sqlCommand.Parameters.Add(new SqlParameter("currentPage",currentPage));
                sqlCommand.Parameters.Add(new SqlParameter("pageSize",pageSize));
                SqlParameter sqlParameter = new SqlParameter("@TotalRecords", SqlDbType.Int);
                sqlParameter.Direction = ParameterDirection.InputOutput;
                sqlCommand.Parameters.Add(sqlParameter);
                sqlCommand.Connection.Open();
                sqlDataAdapter.Fill(results);
                totalRecords = (int)sqlCommand.Parameters["@TotalRecords"].Value;
Avatar billede trine_h Nybegynder
22. december 2006 - 13:26 #2
tak for det arne - opret et svar og du får pointene
Avatar billede arne_v Ekspert
22. december 2006 - 23:35 #3
svar