Avatar billede juste Nybegynder
21. december 2006 - 09:23 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Udtræk fra exchange 2003 server

Jeg har brug for at få lavet et udtræk på alle vores bruger med følgende oplysninger:
Initialer, Brugernavn, primær e-mailadresse.
Avatar billede venturer Nybegynder
21. december 2006 - 09:31 #1
Exchange gemmer alle sine oplysninger i Active Directory. Så egenligt er det "bare" et udtræk af AD du skal lave.

Initialer forefindes ikke i AD (kun mellemnavnsinital).

Følgende kommando vil resultere i en liste over Logonnavn (samid) samt for-/efternavn og primær email adresse:

dsquery user | dsget user -samid -fn -ln -email

Med dsquery kan du også begrænse søgning til kun at inkludere brugere i en bestemt ou

Hvis dit domæne hedder domain.dk skal ovenstående kommande blot starte med:

dsquery user "ou=OU Navn,DC=domain,DC=dk"
Avatar billede juste Nybegynder
27. december 2006 - 16:41 #2
Tak for et godt svar.
Avatar billede ptj_11 Forsker
22. april 2013 - 17:13 #3
Hej Venturer.

Jeg er lige faldet over dette gamle spørgsmål, og jeg kan se, at jeg skylder dig et anstændigt svar.

Den angivne løsning gav nøjagtigt det jeg havde brug for.

At min egen IT-afd. ikke mente, at det var muligt, ja det er så en helt anden ting.
Ikke nødvendigvis en fejl fra deres side, måske snarere en fejl fra deres ledelse, der åbenbart ikke prioriterer efter/videreuddannelse højt nok.

Tak for et kompetent svar.

/ptj_11
Avatar billede ptj_11 Forsker
22. april 2013 - 17:16 #4
Nu rabler det åbenbart fuldt og helt. Jeg har på et tidspunkt lagt et lignende spørgsmål, derfor.
Sorry for spam
/ptj_11