Avatar billede lars36 Nybegynder
20. december 2006 - 10:51 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Fjern blanke fleter eller felter med 0 i en rapport

Jeg har har en rapport hvor jeg lister 20 felter op med navne og nummer, det er ikke altid der er alle 20 felter der der er udfyldt. kan jeg få systemet til at fjerne eller ikke vise fleter der er blanke eller med 0.

Eks liste som jeg har nu:
(felt 1)  (felt 2)
Lars        133
(blank)      0
Anette      233
Claus      411
(blank)      0

Sådan som jeg gerne vil have den til:
Lars        133
Anette      233
Claus      411

Jeg det skal kunne gøres i rapporten, da jeg har nogle funktioner i rapporten som jeg helst ikke vil røre ved.

Håber i kan hjælpe

Mv

Lars
Avatar billede jensen363 Forsker
20. december 2006 - 10:55 #1
Benyt Is Not Null i Felt1
Avatar billede Slettet bruger
20. december 2006 - 10:55 #2
ja...

Du kan højreklikke inde i designvisning for rapporten og så vælge, jeg mener det hedder recordsource/rækkekilde el. postkilde eller noget...

Så kan du lave en forespørgsel baseret på den tabel, du har som kilde. Her vælger du alle felter (dobbeltklikker på dem) og under de felter, som du ikke ønsker skal være "tomme" skriver du som kriterie:

Not Isnull or <>""
Avatar billede lars36 Nybegynder
22. december 2006 - 11:23 #3
Det kan jeg ikke få til at virke. i min forespørgsel til rapporten har jeg et kriterie på uge=1 og hvis jeg under de andre fleter sætter notIsnullOr<> ind giver den en fejl. skal bruge lidt flere oplysninger om hvor og hvordan jeg søtter den ind der er 20 fleter der ikke skal vise noget hvis antal er null.
Avatar billede jensen363 Forsker
22. december 2006 - 11:47 #4
Kan du zippe og maile databasen, så kan jeg eventuelt kigge på det ?