Avatar billede 2hot4u Nybegynder
22. november 1999 - 22:06 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Start a x-windows

Hvordan vælger jeg hvilket x-windows jeg vil køre med?

Indtil nu kan jeg kun finde ud af at køre med KDE, ved at skrive startx
og så skrive kde.

Jeg læste engang noget om at man kunne skrive ....... og så et tal, for at vælge mellem de forskellige windows managers.

Lad være med at henvise til linuxbog plz.
Avatar billede cldu Nybegynder
23. november 1999 - 00:18 #1
Hvis du finder kontrol-panelet er der en opsætnig der hedder "environment" eller noget i den retning.. :-)
Avatar billede davidbl Nybegynder
23. november 1999 - 09:34 #2
Hvis du køre med KDE, som jo gerne vil blive den "ønsket" Xemulator... Men prøv at køre XF86Setup eller Xconfigurator....
Avatar billede 2hot4u Nybegynder
23. november 1999 - 11:05 #3
jeg kan ikke komme ind i xconfigurator.

Jeg for at vide at den ikke findes.
Avatar billede neptun Nybegynder
23. november 1999 - 13:07 #4
Så vidt jeg kan huske fra den gang jeg havde den installeret, kan ud vælge opstarts systemet i login-dialogboxen.

Hvilken version kører du med ?
Avatar billede johnkp Nybegynder
23. november 1999 - 14:10 #5
For at vælge hvilken window manager, som startx starter(f.eks. kde), kan du i det hjemmebiblitek skrive:

echo startkde > .Xclients
chmod +x .Xclients

Udskift evt. startkde, med hvilken som helst eksekverbar fil, som starter din windowmanager.

Grunden til at du ikke kan komme ind i xconfigurator er måske at du ikke har skrevet X med stort, som davidbl skriver. Her kan du dog så vidt jeg husker IKKE vælge din windowmanager.
Avatar billede 2hot4u Nybegynder
23. november 1999 - 21:43 #6
>>neptun, jeg forstår ikke helt hvad du mener! Jeg kører med Red hat 6.1
Avatar billede 2hot4u Nybegynder
23. november 1999 - 21:44 #7
>>johnkp
Jeg tror at du har misforstået.
KDE starter ikke når jeg skriver startx, men først når jeg skriver kde, efter at have skrevet startx og trykket på enter.
Avatar billede bubby Nybegynder
24. november 1999 - 00:08 #8
det der er lettere er
/usr/bin/switchdesk
hvis switchdesk ikke ligegr der så prøv at søg efter den, der kan du nemlig vælge mellem de x du har installeret, men du skl gøre det inde i X
Avatar billede 2hot4u Nybegynder
24. november 1999 - 09:59 #9
switchdesk kan jeg ikke finde.
Jeg har nu imellemtiden fået et nyt problem. Jeg har instaleret afterstep, men nu kan jeg kun skrive startx og så starter gnome, tror jeg nok det er ihvertilfald meget mere grafisk end kde, så jeg her ikke et "mellem-landings sted" mellem promten og x-windows. Hvordan kan det være, hvilken fil er det at man kan ændre?

Det der gnome er lidt underligt der er ikke mulighed for at lukke vinduer ligesom i kde og mswindows, man skal ind og sige exit. SKOD.