Avatar billede fauer2 Nybegynder
19. december 2006 - 12:04 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Skift til næste ProductID i XML fil.

Jeg har lavet en Flash hvor jeg loader div. produktinfo fra en XML fil.
Nu vil jeg gerne have at alle produktinfo vises på den næste ProductID... gerne en form for glidende overgang.

Et eller andet med at når mit-MovieClip med dette ProduktID er færdig afspillet, så afspil mit-MovieClip med næste ProduktID på XML-listen.

mvh fauer
Avatar billede olf Nybegynder
04. januar 2007 - 22:29 #1
Hej fauer, den "gamle (sure) mand" her :-)

Jeg ved ikke helt om jeg har forstået dit spørgsmål, men er det rigtigt forstået at du bygger en række movie clips op med dine ProduktID i?

Hvis jeg gætter rigtigt og du ønsker at afspille det næste movieclip når det nuværende er afspillet, så kan du altid gå ind og checke på om myMovieClip_mc._currentframe == myMovieClip_mc._totalframes. Og hvis det er det, så er det på tide at spille det næste movieclip...

Var det noget i den retning du ønskede?
/Ole
Avatar billede fauer2 Nybegynder
05. januar 2007 - 11:27 #2
Hej Ole

Ja det tror jeg...
Det kan være svært at formulere et spørgsmål om det man ikke ved.
Oprindeligt har loader jeg produktinfo med en XMLconnektor og loadet data ind i Label og Loader component, men man kan ikke loade gif billeder med transparent baggrund ind i en Loader, så jeg skal alligevel igang med MovieClip.
Som du sikkert har gættet nu så er jeg mere designer end programmør :o)

Så nu skal jeg lige først have mine XML data ind, og så skal jeg lave overgangen.

Når jeg har prøvet det af vender jeg frygteligt tilbage....

Tak for at du gider prøve... er glad for din mavesurhed er dalet lidt... smiler

Mvh Line
Avatar billede fauer2 Nybegynder
06. januar 2007 - 17:01 #3
Hej Ole

Som du sikkert har læst på det andet spørgsmål, skal jeg lukke denne bruger.
Så kan du ikke sende mig et svar...

Så får du lidt point for "tanken"..  ;o)

Men jeg er jo på den gamle bruger (fauer)

Mvh Line
Avatar billede fauer2 Nybegynder
08. januar 2007 - 08:42 #4
Hej Ole

Sender du ikke lige det svar?

Mvh Line
Avatar billede olf Nybegynder
08. januar 2007 - 19:57 #5
Hej Line,

De point kan jeg ikke nænne at tage fra dig :-)

Så for at følge lidt op på kalp's indlæg i spørgsmål http://www.eksperten.dk/spm/753866 kan du selv lægge den (meget lille) del af løsningen ud der viser løsningen som et svar?

Så får du selv pointene :-)

/Ole
Avatar billede fauer2 Nybegynder
09. januar 2007 - 08:43 #6
Jeg får ikke noget ud af pointsne, da jeg skal lukke brugeren.

Mvh Line
Avatar billede fauer Nybegynder
09. januar 2007 - 08:54 #7
Hej Ole

Så hvis du nu tog dig sammen ;o) og sendte mig et svar, så kunne du jo få dem... måske på begge spørgsmål... smiler

Mvh fauer
Avatar billede olf Nybegynder
09. januar 2007 - 11:07 #8
Svar - og takker så ydmygt!
Avatar billede fauer2 Nybegynder
09. januar 2007 - 12:21 #9
Smiler... velbekomme.

Mvh fauer