Avatar billede mc_goblen Praktikant
19. december 2006 - 11:56 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Linux på gammel maskine med RDP

Hej,

vi har en hel røvfuld gamle maskiner som vi gerne vil bruge som tyde klienter.

Her vil vi gerne ligge en linux distribution på som så skal forbinde sig til en terminalserver via RDP.

Men hvilken linux distribution er den letteste (kræver mindst af computeren)?

Jeg har tidligere forsøgt mig med Thinstation via PXE - men jeg kunne ikke rigtig få support for skærmkortet, så nu vil jeg prøve denne løsning!

Kan I hjælpe?
Avatar billede langbein Nybegynder
20. december 2006 - 23:14 #1
Jeg er ikke sikker på at jeg har det rette svar, men jeg ser det kommer ingen andre svar.. Slax er vel ikke den aller tynneste Linux distro, og den skal ha litt ram, men tror den perfomer forholdsvis bra som Windows rdp client. Den kan også boote fra CD slik at den er hurtig å teste.
Avatar billede mc_goblen Praktikant
21. december 2006 - 09:38 #2
Hej Langbein,
tusind tak for dit svar! Jeg vil så prøve at kaste mig over Slax!

Du kan bare smide et svar, så får du nogle point!
Glædelig jul ;-)
Avatar billede langbein Nybegynder
21. december 2006 - 18:45 #3
Takker. Har faktisk testet den som RDP klient, men det er forholdvis lenge siden. Mener å huske at den har klienten innebygget som standard. Jeg pleier ellers å modifisere Slax installasjonen eller boot CD slik at den booter rett opp i grafisk grensesnitt uten pålogging. Har veldig bra erfaringer med Slax intallert på USB flash minne og også på mini DVD (1,4 GB). På i hvert fall noen PC'er så kjører den betydelig hurtigere fra MINI DVD enn fra CD.
Avatar billede cjmaack Nybegynder
27. december 2006 - 09:35 #4
Kan se tråden er lukket, men prøv denne side: http://www.tuxdiscs.com/viewproducts.php?category_id=12