Avatar billede 4gnisten Nybegynder
19. december 2006 - 08:07 Der er 3 kommentarer

import af prisfiler fra LP/Solar

Jeg skal importere prisfiler fra LP og Solar til vores C5 ver 4. men har et par spørgsmål.

Når jeg har importere eks. Solars prisfil, bliver der pr. aut. oprettet 5 afgiftsgrupper i systemet. Disse skal vel opsættes korrekt i kontoplanen, for at undgå flg. fejl ved fakturering, "afgift 0, konto eksisterer ikke"
Ved import af LP's prisfil, oprettes ikke nogen afgiftsgrupe, men alle varer, er i lager kartoteket sat til afgiftsgruppe 0, som ikke er oprettet, og genererer samme fejl som ovenfor.
Har nogen et clue til hvordan dette skal gøres...
Jeg kan jo på debitoren, bestemme om den skal skippe afgiftspostering på diverse afgifstgrupper men....
Avatar billede mariaf Juniormester
19. december 2006 - 19:15 #1
Du skal have oprettet dine afgiftsgrupper incl kontering. De er jo standard oprettet fra LP's prisfil, så det er til at gå til.
Avatar billede 4gnisten Nybegynder
19. december 2006 - 22:00 #2
Hmm, ved import af LP´s prisfil kan jeg se i lagerkart. at alle varer er oprette med et 0 i afgiftslinier, hvorimod Solar's opretter fem forskellige afgiftskoder. Jeg er lidt forvirret, kan du hjælpe mig med hvordan jeg skal/bør opsætte afgifts linier/grupper inkl. tilhørende konti, så jeg kan komme videre. Det skulle gerne spille inden nytår  :-)
Avatar billede mariaf Juniormester
20. december 2006 - 14:07 #3
Det er sådan set ikke særligt kompliceret. Gå ind under afgifter i Tilpasning/Lager og sæt kontering på. Prøv hvordan det virker med nogle testfaktura (du kan også se i DMO-regnskabet hvordan det er sat op). Som test kan du flytte dit dmo-regnskab ud af mappen og så kopiere dit dat-regnskab til dmo. Så har du et færdigt testmiljø i en arbejdsgang.