Avatar billede kiss Nybegynder
18. december 2006 - 23:07 Der er 8 kommentarer

Mail formular

Hej.

Jeg skal lave en helt simpel mail formular til et site jeg arbejder på. Det skal ikke kunne andet end at man skal kunne tilmelde sig et nyhedsbrev! Det er sikkert mega let at få til at virke men jeg kan altså ikke.
Jeg tror det kan have med at gøre at udbyderen ikke tilbyder ret mange funktionaliteter.

Jeg vil derfor gerne vide hvordan jeg får en farm-handler jeg kan lægge på mit site samt vide hvordan den skal programmeres?
Avatar billede old-faithful Praktikant
18. december 2006 - 23:52 #1
Hvem er udbyderen? Hvad understøttes (ikke)?
Avatar billede stone Forsker
18. december 2006 - 23:58 #2
prøv at hører din udbyder om de har en FormMail som du kan bruge til at behandle din formular. Har de det, tager det få sekunder at lave en formular der virker...
Avatar billede kiss Nybegynder
20. december 2006 - 09:01 #3
Udbyderen er JEPPONET, men de er pt. ved at blive solgt og deres support dur ikke. De har en forklaring på hvordan deres formmail skal sættes op men det virker bare ikke.
Kan man ikke lægge sit eget script op på sitet og få det til at håndtere skidtet? - det burde være så simpelt, men det er det altså bare ikke.
Avatar billede stone Forsker
20. december 2006 - 13:29 #4
Lige et eksempel på opsætning af din formular.....

Recipient: din mail adr.
Redirect: confirm.html
Subject: nyhedsbrev

Handling: stien til hvor FormMail ligger på PEPPONET server
Metode: GET
Avatar billede kiss Nybegynder
20. december 2006 - 13:37 #5
Det er noget i den stil jeg har lavet, men det funger ikke. Jeg tror problemet er at Jepponets formhandler ikke virker - det er ihvertfald hvad jeg har fået ud af det... og da jeg ikke kan få fat i supporten kan jeg ikke finde ud af det. Jeg tænker så at jeg kan lægge en formhandler op på mit site selv og så henvise til den, men de gængse handlere jeg har prøvet formmail.pl o.s.v. vil ikke virke. Kan man ikke bruge nogle lidt mere moderne metoder istedet for den ælgamle formmail.pl?
Avatar billede stone Forsker
20. december 2006 - 14:05 #6
Du kunne jo prøve at lægge din egen FormMail op på serveren, men det kræver at du ændre nogle ting i FormMail.pl - og det er ikke sikkert du kan få tilladelse til at afvikle egne FormMail af sikkerhedshensyn....
Avatar billede stone Forsker
26. februar 2007 - 21:21 #7
skal vi lukke?
Avatar billede kiss Nybegynder
27. februar 2007 - 10:33 #8
Jeg brugte NATEMAIL's script istedet. Det virker.