Avatar billede iverliin Nybegynder
18. december 2006 - 19:41 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Opgardering af processor PC

Med et mainboard matsonic ms8127c bundkort forsøger jeg at opgardere min PC fra en 800 mz duron processor til en athlon 1200 mz stoket A. Maskinen vil ikke gå i gang. er der nogle ting der skal foretages, andet end at udskifte den. Hvad med bios eller dreiver. Køleren kører. der er lys i bundkortet, men der er ikke noget på monitoren. Jeg kan ikke starte bios op på skærmen med delit. Har risat bundkortet uden held.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
18. december 2006 - 22:41 #1
er du 1000% sikker på cpu´en er kombatible.?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
18. december 2006 - 22:44 #2
hvis du er helt sikker, kan det være du lige skal flashe bios, før den virker.
Avatar billede iverliin Nybegynder
19. december 2006 - 17:37 #3
Hej bartfreak.
Tak for opmærksomheden. Jeg er ret sikker på at cpu er kombatibel da den er angiver i bundkortets manual som brugbar.
Du nævner så at bios måske skal flashes. Hvordan gør man det.
På forhånd tak.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
19. december 2006 - 18:04 #4
Hvis du ikke ved vordan man gør, vil jeg anbefale at du for 1 som har prøvet det før til at hjælpe dig.

Men man henter den nye bios, og man skal 100 % sikker på det er den rigtige.
Man kan ligge filerne ind på en diskette, skriv den nye bios´s navn, og der ved starte den.

Det er vigtigt at man ikke slukker pcén, da man kan ødelægge bundkortet.

Se en guide her,.->
http://www.matsonic.com/mb/faqs.htm#Update_BIOS
find din bios her-> http://www.matsonic.com/mb/download_intel.htm
Avatar billede iverliin Nybegynder
19. december 2006 - 19:18 #5
Hej igen!
Ved nærmere omtanke, kan det være nødvendei at flashe. Maskinen kører jo nu fint med den gamle duon 800 mz processor.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
19. december 2006 - 20:38 #6
står der ikke i manu, hvilken version bios der skal til før den virker..?

Men ja, det er oftes det som er problemet, når man opgradere en cpu.
Avatar billede iverliin Nybegynder
19. december 2006 - 20:51 #7
Tak for oplysningerne og diverse adresser.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
19. december 2006 - 20:53 #8
og jeg takker for point.!