Avatar billede fox2001bs Nybegynder
23. maj 2001 - 09:50 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Lav en blyand tegning til AutoCAD liner

Hej

Jeg tænke på om man kunne scanne en tegn man har tegne i hånden og få AutoCAD til at lave alt til liner skavring tekst til tekst osv eller et andre program kan gør det og så åben det i autoCAD bagefter ????

Håber en kan hjælpe
Avatar billede alsace Nybegynder
23. maj 2001 - 16:24 #1
Hejsa

Jeg mener at Impulse\'s Imagine kan loade et IFF-ILBM billede ind og \'prøve\' på at lave et objekt ud af det (i hvert fald i nogle af de lidt nyere Amiga versioner).

Så det er ikke umuligt det findes andre programmer der kan gøre det, men dem kender jeg desværre ikke umiddelbart til.

-Alsace
Avatar billede fox2001bs Nybegynder
01. juni 2001 - 09:53 #2
alsace>> hvor kan man få Impulse\'s Imagine henne ??
Avatar billede alsace Nybegynder
01. juni 2001 - 10:02 #3
Det er muligt at hente en demo-version på deres hjemmeside ( http://www.coolfun.com/ ).

Jeg må dog tilstå at jeg lige hurtigt prøvede at lure demo-versionen igennem og var ikke lige i standt til at finde ud af om PC versionen også har den feature. Men måske var det bare mig der var for hurtig.

-Alsace

Avatar billede hoejrup Nybegynder
01. juni 2001 - 10:18 #4
Du kan tegne din blyant tegning op med en 1-2 mm sort pen, og scanne den ind i 1200 dpi i tiff format. Derefter kan Adobe Streamline 4.0 lave den om til vektor format, og så skal du importere den i illustrator 9.0. Illustrator kan derefter eksportere filen til AutoCAD\'s DWG fil format.

/per

Avatar billede padde Nybegynder
01. juni 2001 - 10:38 #5
Skilteprogrammet SignLab (http://www.newwavedata.dk/) har denne feature... og jeg vil tro at du derefter kan importere det direkte ind i autoCad.
Corel Draw kan også lave tegninger om til *.dxf filer...
Avatar billede anthon Nybegynder
20. juni 2001 - 12:59 #6
er der nogen der ved hvor jeg kan finde nogle tutorals til Autocad ..? -på forhåndTAK
Avatar billede foldager Novice
15. juli 2001 - 22:27 #7
Prøv http://www.simtel.net/pub/pd/40443.shtml
Det kan konvertere PCX til DXF (som ACAD kan læse).
Avatar billede foldager Novice
15. juli 2001 - 22:30 #8
Til Anthon: Opret dit eget spørgsmål....
ACAD Tutorials ??
Prøv http://www.3dcafe.com/asp/tutacad.asp
Her er en samling andre links i samme stil:
http://hjem.get2net.dk/albertosuperstar/bookmark/cad.htm
Avatar billede xxx_jensen Nybegynder
05. august 2001 - 12:17 #9
Du skal have fat i programmet Coral Trace (evt en ældre version som ver 4) som er en del af Corel Draw.
Corel Trace kan omdanne indscannede billeder til grafik som du via udklipsholderen kan importere direkte til AutoCad.