Avatar billede allau Nybegynder
23. maj 2001 - 09:49 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

JAVA --> DCOM --> C++

Hej,

Jeg har følgende problemstilling: Jeg vil gerne lave en applikation, som trækker informationer på et C++ program. Er det muligt at interface til C++ direkte fra en JVM med en slags DCOM-wrapper el. lign.? Eller skal man have gang i SOAP? Måske CORBA IDL, med en ORB, der kan klare både C++ og JAVA?  Er der nogen som har praktisk erfaring med denne problemstilling?

Alle forskal/links er meget velkomne!

MVH
Allan Lauridsen
ProActive Consulting A/S
Avatar billede disky Nybegynder
23. maj 2001 - 09:51 #1
lav en .dll som interface imellem c++ og Java denne kan du så kalde fra dit Java program og så spiller det.

Har brugt samme model for at kommunikere med et indstikskort jeg selv havde konstrueret fra java.

Og det fungere fint.

Avatar billede logical Nybegynder
23. maj 2001 - 10:17 #2
Normalt ville jeg sige, at man laver sin egen \"native stub\" ved hjælp af JNI, men interface til COM og Active/X er der faktisk mange, der har arbejdet med.

Et eksempel er:

http://users.rcn.com/danadler/jacob/

Har ikke selv afprøvet dem, men det skulle gøre java-Active/X kommunikation lidt nemmere.

Der findes iøvrigt mange muligheder på nettet. Jeg ved f.eks. også at Sun har udviklet en java-Active/X bridge, men jeg kan ikke lige finde den.

Jeg fandt iøvrigt også en fra IBM.

http://www.alphaworks.ibm.com/tech/olebridge
Avatar billede allau Nybegynder
23. maj 2001 - 11:13 #3
OK, det lyder jo rimelig simpelt. Disky: Kan du evt. zippe en eksempel kodestump og sende den til mig, således jeg kan se, hvordan man får de 2(3) ting til at spille sammen?

logical: Tak for svaret!

Begge: I har fået lige mange points. Tak for svarene.

MVH
Allan
allanl@proactive.dk
Avatar billede disky Nybegynder
23. maj 2001 - 11:28 #4
allau:

jeg skal prøve om jeg kan finde det, eller fremskaffe et eksempel
Avatar billede allau Nybegynder
23. maj 2001 - 12:55 #5
Glimragende!!! Jeg glæder mig til at høre fra dig... du kan bare skrive på:

allanl@proactive.dk

MVH
Al