Avatar billede hobit Novice
17. december 2006 - 23:42 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

vil ikke modtage softwarepakker?

Jeg har i et halvt års tid uddelt software via GPO'er, det har virket fint. Nu har jeg lige indkøbt 14 nye computere, som efter at have hentet deres image, ikke vil tage imod softwarepakkerne.
Ved GPRESULT kan jeg se at de bliver ramt af dem, men der sker ikke noget.
Er der nogen der kender til dette problem, og hvordan det skal løses?
Jeg har også forsøgt GPUPDATE og at genstarte serveren.

Kim
Avatar billede venturer Nybegynder
18. december 2006 - 08:53 #1
Hvilken sprog version havde du på de gamle maskine og hvad er der på de nye?
Avatar billede karser Nybegynder
18. december 2006 - 09:25 #2
Ligger dine Software GPO'er på bruger settings eller computer settings?

Prøv med en GPUPDATE /FORCE
Avatar billede snowball Novice
18. december 2006 - 09:57 #3
Er der kørt en Sysprep på det image du har lagt på PC'erne?

Jeg har lige haft en lignende oplevelse med WSUS hvor det heller ikke var alle klienter der meldte sig ind. Det viste sig at være fordi hver PC får et unikt SUS ID første gang de forbinder sig til WSUS'en, og hvis man ikke kører en Sysprep (eller manuelt fjerner ID'et) så vil kun 1 af alle de PC'er der kører med samme ID, blive vist i WSUS konsollen.
Avatar billede hobit Novice
18. december 2006 - 10:15 #4
Version: Server 2003 SP1, klienter: XP pro SP2 (både de som har hentet og de som nu ikke vil)

GPO'erne knytter sig til computer settings
Ved GPUPDATE /FORCE skriver klienten at der er aktiveret processer som skal køre ved opstart - vil du genstarte, men det hjælper ikke - der sker ikke mere

Der er brugt RIPREP til uploading af image, så de har deres eget unikke SID nummer.
Avatar billede venturer Nybegynder
20. december 2006 - 11:39 #5
Jeg spurgte hvilke sprog version.

Har du prøvet med andre computerbaserede indstillinger for at se om de træder i kraft?
Prøv med en harmløs indstillinger som f.eks. at rydde logon navnet i login dialog boksen. Blot for at teste om andre indstillinger kommer igennem.
Avatar billede hobit Novice
26. januar 2007 - 09:09 #6
Jeg har dansk XP pro SP2 på såvel gamle som nye.

Jeg har en fornemmelse af at det måske kan have noget med at gøre at der er SATA-diske i de nye computere, men jeg kan ikke finde noget om at det skulle være et problem, på nettet!!
Avatar billede hobit Novice
05. november 2007 - 21:09 #7
Det var en driveropdatering til netværkskortet som skulle til!!!