Avatar billede bkhansen Novice
17. december 2006 - 16:37 Der er 32 kommentarer og
1 løsning

Bærbar ber om bios password?

Hejsa.

Min søster bærbar var gået total død - så skilte vi den ad for at se om der var løse lodninger eller lign.

Da vi fik den samlet igen, virkede den! Eller nu spørg den om bios password? Og der har aldrig været noget password på den?

Hvad gør vi?
Avatar billede jacla Nybegynder
17. december 2006 - 16:50 #1
Du skal have det hos forhandleren, men hvilken PC er det?

Grunden til jeg spørger er at nogle PC'er har et standard bios PW

vh

Jan C
Avatar billede Skoven Praktikant
17. december 2006 - 17:18 #2
når du nu har skilt den af en gang kan du vil også gøre det igen ikke? for du kan prøve at pille det lille batteri ud der sidder på bundkortet og derved "nulstille" bios'en (og derved fjerne passworded!).
Avatar billede thov Forsker
17. december 2006 - 17:19 #3
Muligvis findes password'et her http://www.uktsupport.co.uk/reference/biosp.htm
Avatar billede bkhansen Novice
17. december 2006 - 17:31 #4
Det er en TravelMate 233XC -> Og den er nok en 3-4 år gammel.
Avatar billede bkhansen Novice
17. december 2006 - 17:32 #5
Har Acer måske ikke et standard / default password som bruges?
Avatar billede bkhansen Novice
17. december 2006 - 17:34 #6
Og det skal lige siges at jeg ikke kan komme uden om det BIOS password. Den vil ikke ind i windows.
Avatar billede bkhansen Novice
17. december 2006 - 17:37 #7
Avatar billede bkhansen Novice
17. december 2006 - 17:54 #9
Ser ud til jeg SKAL have lortet skilt af igen og så tage batteriet ud :(
Avatar billede karinc Nybegynder
17. december 2006 - 17:59 #10
Avatar billede bkhansen Novice
17. december 2006 - 18:22 #11
karinc -> Den når ikke at loade CD/DVD-drevet. Så det nytter desværre ikke noget
Avatar billede loppehund Nybegynder
17. december 2006 - 20:05 #12
sådan går du

http://www.laptopworld.dk/Laptop_password.php

Stop dit gætteri jacla!!
Avatar billede loppehund Nybegynder
17. december 2006 - 20:09 #13
Avatar billede jacla Nybegynder
17. december 2006 - 20:24 #14
Loppehund bland dig udenom!
Avatar billede jacla Nybegynder
17. december 2006 - 20:27 #15
Loppehund hvor er det lige du mener jeg gætter?
Avatar billede loppehund Nybegynder
17. december 2006 - 20:31 #16
"Du skal have det hos forhandleren, men hvilken PC er det?

Grunden til jeg spørger er at nogle PC'er har et standard bios PW

vh

Jan C"
Avatar billede jacla Nybegynder
17. december 2006 - 20:34 #17
Har selv fået udleveret PW hos forhandler og du kan se de forskellige links med henvisninger til almindelige brugte bios PW

Så hvad er problemet, bortset fra du ikke kan tåle mig?????????????????????
Avatar billede loppehund Nybegynder
17. december 2006 - 20:38 #18
det er dit gætten jeg døjer med, Ikke dig personligt
Avatar billede jacla Nybegynder
17. december 2006 - 20:42 #19
Avatar billede loppehund Nybegynder
17. december 2006 - 20:49 #20
hvor?
Avatar billede jacla Nybegynder
17. december 2006 - 20:56 #21
Citat hello, i have an acer laptop and i forget the bois password so can you send me the bois crackerNO what you need to do isRemove the battery and then open up the user manual and see where the jumper to clear the BIOS or it may be called CMOS is, or ...
Avatar billede loppehund Nybegynder
17. december 2006 - 21:01 #22
Første gang maskinen åbnes forsvinder garantien
Avatar billede jacla Nybegynder
17. december 2006 - 21:02 #23
kompromis jeg vil fremover søge mere konkret efter viden inden jeg svarer og vi prøver at undgå hiandens debatter.

Fair nok !!!???!!!
Avatar billede loppehund Nybegynder
17. december 2006 - 21:04 #24
kanon
Avatar billede jacla Nybegynder
17. december 2006 - 21:05 #25
NB! Ved godt garantien forsvinder, derfor min først tråd:

Du skal have det hos forhandleren, men hvilken PC er det?

Grunden til jeg spørger er at nogle PC'er har et standard bios PW

Men nok så har vi en aftale :)
Avatar billede loppehund Nybegynder
17. december 2006 - 21:07 #26
Der er ingen BIOS der som standard har password på BIOS.

Nok bavl nu!
Avatar billede jacla Nybegynder
17. december 2006 - 21:08 #27
ja
Avatar billede bkhansen Novice
17. december 2006 - 21:15 #28
Ud over at I fik diskuteret en del kom jeg sådan set ikke ret meget længere?

Hvad er jeres konkrete løsningsforslag til mig? :-)
Avatar billede loppehund Nybegynder
17. december 2006 - 21:21 #29
Jeg ville kontakte producenten. Men vl du selv rode med det og risikere at gøre mere skade end gavn, så skal du kortslutte de 2 pins der resetter din BIOS.

Det password sættes ikke af sig selv, så måske du skulle tænke lidt inden
Avatar billede loppehund Nybegynder
17. december 2006 - 21:23 #30
Avatar billede jacla Nybegynder
17. december 2006 - 21:34 #31
ja eller forhandleren, nogle forhandler sætter selv PW på
Avatar billede Skoven Praktikant
18. december 2006 - 18:36 #32
når du har skilt den af en gang er garantien ikke gyldig mere - så åben den igen og fjern batteriet fra bundkortet (og lad den stå i ca. 10 min (eller mindre)) eller gør som loppehund siger: "...så skal du kortslutte de 2 pins der resetter din BIOS."
Avatar billede loppehund Nybegynder
08. januar 2007 - 12:41 #33
Lukketid??