Avatar billede ck23 Nybegynder
17. december 2006 - 12:05 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvordan skifter man browser

Hej

Jeg har installeret et program, der hedder Mozilla, og i den forbindelse er min browser automatisk blevet opsat til Mozilla. Jeg vil gerne have den tilbage til internet explorers browser,så alle programmer og filer bliver åbnet i denne, hvordan indstiller jeg den til det?
Avatar billede leif Seniormester
17. december 2006 - 12:06 #1
Start Internet Explorer
Avatar billede leif Seniormester
17. december 2006 - 12:07 #2
Og hvad så med at afinstallere Mozilla hvis du ikke vil bruge den ?
Avatar billede lx2ba Novice
17. december 2006 - 12:20 #3
Åbn IE, "1. Klik på Internetindstillinger i menuen Funktioner.
2. Klik på fanen Programmer.
3. Klik på knappen Nulstil webindstillinger." (citat fra IE-hjælpefunktion ;<)
Avatar billede spetersen Nybegynder
17. december 2006 - 12:30 #4
Du kan også:
1. Åbne Explorer
2. Vælg Funktioner -> Internetindstillinger -> Programmer
3. Marker feltet "Internet Explorer skal kontrollere om den er standardwebbrowser" (nederst)
4. Klik 'Anvend' og derefter 'OK'
5. Genstart Explorer, så skulle der gerne komme en dialogboks hvor du igen kan vælge den til standardbrowser

Susanne
Avatar billede ck23 Nybegynder
17. december 2006 - 15:24 #5
Susanne: Det ændrer ikke på noget, går ud fra du mener med punkt 5, at jeg skal gentage de første punkter igen efter genstart og så skulle kunne vælge internet explorers browser, men det kan man ikke! lx2ba: har prøvet det,det ændret intet! Leif: Jeg vil gerne bruge Mozilla, bare ikke som browser!
Avatar billede spetersen Nybegynder
17. december 2006 - 16:26 #6
ck23: Det ændrer ikke på noget, går ud fra du mener med punkt 5, at jeg skal gentage de første punkter igen efter genstart og så skulle kunne vælge internet explorers browser, men det kan man ikke

- nej, du skal ikke gentage hele molevitten igen. Når du har lavet punkt 4 og herefter lukker din Explorer ned, så skulle der gerne komme en dialogboks op næste gang du starter Explorer, hvor du så kan vælge den som standardbrowser.
Har du lavet punkt 3 og 4? Kommer der ikke en dialogboks under opstart så?

Hvis du ikke får dialogboksen under opstart, kan det også være du kan slippe ud af problemet ved at opdatere din explorer (http://www.microsoft.com/windows/ie/default.mspx) så får du muligvis lejlighed til at sætte den som standard igen.

Eller kig under "Angiv programadgang og standarder" (ligger i startmenuen hvis du bruger Windows XP) og se om du kan sætte den der

Susanne
Avatar billede ck23 Nybegynder
17. december 2006 - 19:38 #7
måtte afinstallere det, og installere det igen bagefter! intet hjalp!
Avatar billede ck23 Nybegynder
04. maj 2007 - 18:47 #8
ok