Avatar billede nettrawler Nybegynder
23. maj 2001 - 02:57 Der er 13 kommentarer og
3 løsninger

Makstemp.

Hey
Er der nogen som kan give mig et direkte svar på hvor varm jeg skal accepterer at min/mit cpu/bundkort bliver?
Det er en 800Mhz Duron på et A7V Asus
Problemet er bare at den er blevet varmere efter at jeg isolerede mit kabinet med sådan nogle plader fra Noise Control. Før var cpu\'en ca. 43 grader, nu ligger den helt oppe på 54 grader, er det ikke lige lidt i overkanten? Og hvad kan jeg gøre for at få en normal temperatur igen - jeg gider ikke gå af med det isoleringspap, fordi det virker.... (både mod lyden og for varmen)..

/NetTrawler
Avatar billede matias Nybegynder
23. maj 2001 - 05:53 #1
Avatar billede francke Nybegynder
23. maj 2001 - 06:07 #2
Hvilken køler har du?
Avatar billede foebus Nybegynder
23. maj 2001 - 08:53 #3
matias - jeg vil mene at det kun er selve cpu\'en der kan holde til de temperaturer, alt andet omkring er måska ikke så vildt med det.
Avatar billede retaxes Nybegynder
23. maj 2001 - 09:05 #4
Sæt den i et køleskab ;o)

Jeg synes ikke at 54 grader er så slemt, selvom varme er af det onde, og det vil blive værre når sommervarmen kommer!
Jeg synes at ha\' set et spørgsmål om temp. på cpu.
Gå til forsiden og søg temp. under Hardware generelt.
Avatar billede mlj Nybegynder
23. maj 2001 - 09:43 #5
Installer en kabinetkøler(blæser) , så den varme luft i kabinettet kan slippe ud.
Avatar billede foebus Nybegynder
23. maj 2001 - 09:48 #6
Det hjælper jo ikke rigtig hvis man i forvejen har problemer med støj, men ellers er det jo en god løsning med en kabinetblæser, og som retaxes siger så er 54 grader ikke så slemt.
Avatar billede retaxes Nybegynder
23. maj 2001 - 09:49 #7
mlj> Det er jo ligesom det manden prøvet at slippe uden om, en ekstra køler vil blot lave mere støj, og så kan han lige så godt tage pappet ud!
Avatar billede foebus Nybegynder
23. maj 2001 - 09:54 #8
Jeg vil mene at det bedste er at finde en anden cpu køler hvis det altså er den oprindelige der sidder på. F.eks. Thermaltake technologys golden orb, eller noise control super silent 1200 mhz eller noget helt andet  andet måske.
Avatar billede foebus Nybegynder
23. maj 2001 - 09:57 #9
Jeg vil mene at man ikke skal acceptere at sin cpu under normalt brug ikke overstiger 60 grader.
Det er der jeg har sat min til at slå fra i bios.
Avatar billede mlj Nybegynder
23. maj 2001 - 10:00 #10
retaxes > Hvis nettrawler ikke kan lide mit svar, kan han jo bare afvise/kommentere det.  ;)

Desuden findes der støjsvage kabinetblæsere.

http://www.studiedata.dk/product.asp?product=44&page=1
Avatar billede gnaffe Nybegynder
23. maj 2001 - 10:31 #11
Jeg synes ikke at 54 grader er særlig meget for varmt, men det bliver nok til mere når sommervarmern kommer. Hvis jeg var dig ville jeg købe en ny køler, du kan købe en god en på http://www.coolerkit.dk

-gnaffe-
Avatar billede nettrawler Nybegynder
23. maj 2001 - 10:48 #12
Det er er ellers en helt ny blæser jeg har sat i... Det er en noise control beregnet til at kunne køle en 1000Mhz cpu... Så er det bare jeg tænker, at jeg kan jo sagtens købe en 1200Mhz (køler ;-) ) men mon det vil give mig nogen særlig forbedring?
Jeg tror den nemlig ikke selv..
Avatar billede foebus Nybegynder
23. maj 2001 - 10:54 #13
Det vil jeg også give dig ret i, der er nok ikke meget at hente. Det der muligvis kan gøre det bedre er at \"ryde\" op i kabinettet, sådan så der sikres en god luftgennemstrømning, altså ide kabler og andet godt skal rykkes til side så de ikke spærre for meget. En ny stømforsyning er en mulighed, altså med en kraftigere blæser, men stadigvæk må den jo ikke larme, og der har jeg ikke lige nogen bud. Har du husket at bruge kølepasta mellem cpu og blæser.
Avatar billede nettrawler Nybegynder
23. maj 2001 - 12:30 #14
Ja ;-)
Ellers var den nok oversteget 54 grader mucho hurtigt :-(
Avatar billede nettrawler Nybegynder
23. maj 2001 - 12:40 #15
Nå jeg takker for jeres indsats - alle de bud med ekstra kølere osv. kunne jeg godt selv regne us, men jeg skulle bare bruge nogle bud på nogle konkrete tal......
Avatar billede retaxes Nybegynder
23. maj 2001 - 13:13 #16
Takker for point, ville gerne ha\' hjulpet dig noget mere ;o(