Avatar billede razman Nybegynder
16. december 2006 - 23:22 Der er 20 kommentarer

PC siger kliklyd og går i blå skærm

Hej
Min PC kommer engang imellem med en mærkelig kliklyd, et af gangen, eller en hel serie, for derefter at låse og til sidst kommer der blå skærm, hvor der står, at Windows er lukket for ikke at skade PC, hvorefter den kan startes op igen uden problemer.Der er langt fra hver dag, den gør det.
Nogen forslag?
Den er ca. 3 år gammel.
Avatar billede off-line Nybegynder
16. december 2006 - 23:49 #1
Prøv at hør efter, om de lyde kommer fra din HD. Hvis de gør det, så er det
en døds rallen, og så gælder det om, at redde dine data.
Avatar billede razman Nybegynder
17. december 2006 - 01:18 #2
Den har lige gjort det, og der stod: Kernel_data_inpage_error
Jeg må have åbnet den, så det er til at bestemme, hvor det kommer fra.
Avatar billede off-line Nybegynder
17. december 2006 - 01:23 #3
Ja gør endelig det, for hvis det er HD, så kan den stå helt af, når som helst.
Og for en sikkerheds skyld, back vigtige date op på en anden HD eller CD/DVD
Avatar billede kogt Nybegynder
17. december 2006 - 11:36 #4
gotfred: "så er det en døds rallen" hehe nice :P ikke for dig razman... men det lyder sjovt... :)

jeg har selv haft en HD med "døds rallen" den stod sku naesten af for mig, men et lille kast ned i gulvet og den fattede at jeg ville have min data tilbage... tror kun jeg var heldig og faa reddet min data... :S
Avatar billede off-line Nybegynder
17. december 2006 - 13:09 #5
kogt > Ja du har da været særdeles heldig, den behandling af en døende patient,
tør jeg ikke anbefale:)
Avatar billede off-line Nybegynder
18. december 2006 - 17:42 #6
razman > Fandt du ud af noget?
Avatar billede off-line Nybegynder
20. december 2006 - 00:19 #7
????????????????????????????????
Avatar billede kogt Nybegynder
20. december 2006 - 00:26 #8
Hans computer er sikker faerdig med og ralle og er sovet stille ind :P
Avatar billede off-line Nybegynder
20. december 2006 - 01:58 #9
Nå ja, så er det jo ikke så mærkeligt, man ikke høre fra ham:)
Avatar billede razman Nybegynder
21. december 2006 - 21:21 #10
Hej igen.
nu har den faktisk kørt fint de sidste dage, og jeg har undgået en af mine ynglingssider på nettet af samme grund. Kan en hjemmeside have den effekt på en PC?
Avatar billede off-line Nybegynder
21. december 2006 - 21:34 #11
En hjemmeside nej. Det må være noget i din hardware. Det vil nok være klogt,
at downloade et program fra hd producentens supportside, som kan scanne din HD.
Avatar billede off-line Nybegynder
21. december 2006 - 21:36 #12
Ps. Det er sikkert det man kalder en periodisk fejl. Den kommer og går, men
pludselig er noget totalt ødelagt.
Avatar billede razman Nybegynder
21. december 2006 - 21:45 #13
Det er en sata, men kender du deres hjemmeside?
Avatar billede off-line Nybegynder
21. december 2006 - 22:12 #14
Sata er en type lige som Ata ikke en producent. Navnet står på harddisken.
Eller se det i dette lille prog.http://majorgeeks.com/download.php?det=4181
Avatar billede razman Nybegynder
21. december 2006 - 22:29 #15
Tjekkede programmet, men jeg tør ikke lige downloade det uden at vide mere om det. Det må vente til det nye år...
Avatar billede off-line Nybegynder
21. december 2006 - 22:33 #16
Everest laver ikke noget som helst. Det viser bare, hvad du har installeret.
Avatar billede off-line Nybegynder
04. januar 2007 - 19:41 #17
Hvad fandt du ud af?
Avatar billede off-line Nybegynder
08. januar 2007 - 00:20 #18
?????????????????
Avatar billede kogt Nybegynder
08. januar 2007 - 23:24 #19
Abonnér off
Avatar billede razman Nybegynder
13. januar 2007 - 22:32 #20
Jeg kan ikke finde ud af, hvor lyden kommer fra, så nu venter jeg bare på totalt nedbrud. Har lavet en masse backup.Irriterende