Avatar billede lklo Nybegynder
16. december 2006 - 22:24 Der er 15 kommentarer

Slet harddisk HELT

hej

jeg har været ved at installere xp pro forfra.
samtidig ville jeg oprette nogle ekstra partitioner.
den primære partition har jeg formateret til ntfs.

så kommer problemet.
efter jeg har formateret til ntfs og klikker enter for at installere xp ,kommer der en fejlmelding.

når jeg så starter computeren igen kommer meldingen:

ntldr mangler.

Så har jeg prøvet at starte forfra igen med de nye partitioner,men denne gang med primære partition formateret i
fat .

og igen når jeg trykker enter for at installer xp kommer der en fejlmelding .

når jeg så prøver at starte computeren igen står der  :
fjern medier eller enheder.

obs

jeg kan ikke boote fra cd,kun fra  disketter drev.
når jeg opretter de forskellige partitioner får jeg kun ca 140 gb at fordele,men harddisken er 160gb .

hvordan får jeg den op at køre igen +? måske en der har et bud.
Avatar billede kick Nybegynder
16. december 2006 - 22:31 #1
Avatar billede jacla Nybegynder
16. december 2006 - 22:39 #2
Hvis du bruger killdisk sletter den med garanti alt på din disk indklusiv partitionerne.

http://www.download.dk/index.asp?Kat=utilities&subkat=diskoprydning&prog=2591&program=Active%20KillDisk
Avatar billede obhat Nybegynder
16. december 2006 - 22:45 #3
Du skal formatere din master boot record.
Avatar billede off-line Nybegynder
16. december 2006 - 22:51 #4
Killdisk er udmærket, men det tar en h. tid. Hvis du ikke har noget på disken
du skal gemme, så slet alle partitioner og begynd forfra. Men opret kun den
partition du vil bruge til windows. De andre kan du bagefter oprette i diskhåndtering.
Hvis du ikke kan boote på CD, er der noget galt med din opsætning. Kabler/jumpper.
Avatar billede lklo Nybegynder
16. december 2006 - 23:20 #5
hej tak for de hurtige svar

1. master boot record ,hvad er det ,hvordan formateres det?
2.hvis jeg kun opretter en partition,hvordan bruger man diskhåndtering, er det en del af xp pro.?
Avatar billede jacla Nybegynder
16. december 2006 - 23:38 #6
Her der lidt hjælp at hente http://support.microsoft.com/kb/314058/da

Diskhåndteringen finder du i kontrolpanelet under Administration => Computeradministration => diskhåndtering.
Avatar billede obhat Nybegynder
17. december 2006 - 00:59 #7
I dos skriver du komandoen:

FDISK /MBR

Så er din master boot record slettet og du kan derfra oprette en ny partition
Avatar billede karinc Nybegynder
17. december 2006 - 09:19 #8
"I dos skriver du komandoen:

FDISK /MBR

Så er din master boot record slettet og du kan derfra oprette en ny partition"
???????????????????
Avatar billede lklo Nybegynder
17. december 2006 - 12:41 #9
hej

jeg har i mellemtiden fået min comp til at boote fra cd.
jeg disablede cd drevet i bios.
så kan jeg få den til at boote fra dvd drevet.

så har jeg brændt en cd med killdisk.exe på, fra min bærbar,og kan nu boote op med den.

den er nu igang ,remaining time ca 3.5 time

jeg regner så med at alle 160 gb er til rådighed,når jeg skal installere xp igen.

foreløbig tak

måske vender jeg tilbage
Avatar billede lklo Nybegynder
17. december 2006 - 17:42 #11
hej
har nu fået slettet harddisken helt,samt installeret xp igen.
Det ser ud til at de 6 startdisketter ikke har virket helt.
jeg tror der manglede en fil på en af dem.
Trods det ,at jeg brugte den rigtige fil til at generere dem med.

men pyt,nu kører det jo igen.

ps: undrer mig over at jeg ikke skulle indtaste key eller aktivere .
dell dim 4600
17. december 2006 - 17:55 #12
(Husk ALLE elementer fra WindowsUpdate MED DET SAMME !!!)
Avatar billede jacla Nybegynder
17. december 2006 - 17:58 #13
Hvis den ikke er aktiveret, vil den fortælle dig det inden længe :))
Avatar billede lklo Nybegynder
18. december 2006 - 10:18 #14
hej

ja ,nu har jeg kørt windows update, dem alle sammen.

men nu mangler jeg et bibliotek til min outlook.pst file.

(C:\Documents and Settings\lkl\Local Settings\Application Data\Microsoft\*******)

stien er der jo ,men biblioteket "outlook mangler".

jeg havde jo gemt en kopi af "outlook.pst" inden jeg formaterede,men nu hvor jeg ville ligge den på plads igen,mangler dette bibliotek.

måske en der har et bud på hvad det kan være ??

_______

En anden ting,,
i forbindelse med partitionerne jeg lavede i forbindelse med installering,
( 4 partitioner ialt ) , er det da muligt at udvide (lave størrere) C-drevet i diskhåndtering,hvis jeg sletter en af de andre partitioner først.
For så at oprette det slettede partiton igen ,men med det mindre plads ,som jeg skal bruge til C drevet
Avatar billede jacla Nybegynder
18. december 2006 - 16:09 #15
Jeg personligt bruger et program der hedder totalcommander. I opsætningen makere jeg "hvis skjuleog systemfiler filer"

Her efter finder jeg stien til mit post-program og i den anden side af Totalcommader finder jeg Partitionen med mine gamle pst filer.

Nu kan man trække pst-filerne fra partitionen til Post-programet på C-drevet.

Lyder indviklet, hvis man ikke er fortrolig med TotalCommander, som tidligere blev kaldt WinCommander.

Angående at lave et større C-drev kan jeg ikke se, at det ikke skulle kunne lade sig gøre som du beskriver.