Avatar billede videostabilizer Nybegynder
15. december 2006 - 00:15 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Windows booter ved indsættelse af DVD

Jeg køre Windows XP og jeg har fået et problem. Når jeg indsætter en blank DVD i mit DVD drev booter computeren spontant. Hvis jeg ikke fjerner DVD booter computeren så snart den er færdig (næsten) med at loade Windows igen.

Jeg havde mistanke om at det ene af mine to DVD drev muligvis var defekt og jeg købte derfor et ny, tog begge de gamle drev ud af maskinen og installerede det nye, men det hjalp ikke. Jeg har en kammerat der har samme problem og han mener at det muligvis kan have noget at gøre med at vi begge køre med to skærme men jeg kan ikke se sammenhængen.
Avatar billede niels_hansen Praktikant
15. december 2006 - 00:30 #1
der er heller ingen sammenhæng mellem det at bruge flere skærme og have en disk i sit drev, felen er andet steds, siger din hændelseslog noget om hvad der måske kunen forårsage disse genstarter ?
Avatar billede karinc Nybegynder
15. december 2006 - 08:05 #2
Avatar billede videostabilizer Nybegynder
15. december 2006 - 08:14 #3
Hmmm, jeg er aldrig blevet rigtig gode venner med logfilerne, jeg syntes ikke de fortæller noget brugbart. Hvilken en af logfilerne mener du jeg bør kikke i?
Avatar billede nva Praktikant
15. december 2006 - 08:37 #4
Fjern markering for automatisk genstart under egenskaber for 'denne computer - avanceret - system og genoprettelse' så du måske får en fejlmeddelelse, der kan bruges til løsning af fejlen.
Avatar billede videostabilizer Nybegynder
15. december 2006 - 08:46 #5
karinc: Godt link du der har fundet, desværre er der jo ikke nogen endelig løsning på problemet og efter som jeg har checket mit drev (det er helt nyt), er den eneste løsning der foreslås; at re-installere Windows. Det vil jeg meget nødigt, det vil tage dage at bringe min maskine tilbage igen og bortset fra dette problem, køre den perfekt.

Findes der ikke et log-program man kunne prøve at køre, så man kan se hvor den crasher? Jeg har tænkt på "bootvis" da den også booter hvis jeg lader DVD'en side i drevet.
Avatar billede karinc Nybegynder
15. december 2006 - 12:28 #6
Sorry for spam - "niels_hansen"  har du eller eller nogen anden der læser dette indlæg et tastatur til en Acer travelmate 2100 som du vil sælge - jeg mangler 3 taster
Avatar billede niels_hansen Praktikant
15. december 2006 - 12:32 #7
karinc hvorfor tror du jeg har et tastatur til sådan en ? (det undrer mig lidt)
Avatar billede karinc Nybegynder
15. december 2006 - 13:30 #8
Jeg så forleden en tråd her på eksperten hvor du skrev at du havde repareret mere end 3000 bærbare, derfor troede jeg at der var en chance. Hvis du på nogen måde føler dig fornærmet må du undskylde
Avatar billede darrich Novice
15. december 2006 - 13:59 #9
Sidder de to drev på samme controller eller den ene på den samme som HD?
Er de konfigureret som master og slave?
Avatar billede niels_hansen Praktikant
15. december 2006 - 14:00 #10
arhh ok, men har kun et tastatur liggende til en acer 723tx, og de passer næppe.
Avatar billede darrich Novice
15. december 2006 - 14:00 #11
Jumper settings bag på ved stik. Konfiguration står på kassen som regel.

Den fejl du har kan forekomme, hvis det ikke er sat korrekt.
Avatar billede niels_hansen Praktikant
15. december 2006 - 14:01 #12
det har jeg nu aldrig oplevet skulle kunne få en maskine til at genstarte.
Avatar billede videostabilizer Nybegynder
15. december 2006 - 15:44 #13
darrich: Jeg har to harddiske, begge SATA. DVD drevet sidder alene på primær IDE som master, jumper sidder korrekt.

karinc: Vær rar ikke at bruge den tråd til OT emner
Avatar billede milter Ekspert
15. december 2006 - 17:06 #14
Har du InCD eller andet packet writing software installeret?
Avatar billede videostabilizer Nybegynder
15. december 2006 - 23:21 #15
Tja, jeg har lidt af hver; Nero burner 6.6.018, AnyDVD 6.0.5.1 og Pinnacle Studio Plus 10.7 inkl. Instant DVD Recorder og InstantCinema. Altsammen købt og betalt for. Det skal også nævnes at fejlen ikke er 100% statisk, nogle gange kan jeg godt få det til at virke. Jeg har ikke rigtigt fundet et mønster på hvornår det virker og hvornår fejlen optræder men det syntes at hjælpe, hvis stifinderen er åben INDEN jeg sætter et medie i drevet.

Min kammerat der også ser problemet, har ingen af de nævnte programmer bort set fra Nero, som han vist også anvender.
Avatar billede milter Ekspert
17. december 2006 - 00:22 #16
Har du prøvet nva's forslag 15/12-2006 08:37:03
Avatar billede videostabilizer Nybegynder
17. december 2006 - 00:36 #17
Jep, det gør så bare at jeg får en blå skærm med "systemet er lukket ned for at beskytte maskinen, hvis det er første gang du ser dette.....bla, bla" og så noget med at jeg skal skifte grafikkortet. Måske er der noget med de to skærme...? Jeg brugte to timer i går på at opdatere drivere, firmware og rydde op i reg. databasen, uden det hjalp. Jeg har ikke opdateret grafikkort drivere, det vil jeg også lige prøve.
Avatar billede asfgsf Nybegynder
17. december 2006 - 19:10 #18
Hej Videostabilizer

Jeg har haft samme problem.
Jeg har mistanke at det har noget med AnyDVD at gøre, jeg har tidligere opdateret til 6.0.9.7, og problemet med at computeren selv booter har jeg ikke mere.
Jeg håber at det kan løse dit problem.
http://www.slysoft.com/da/download.html
:-)
Regards ! You know who !
Avatar billede milter Ekspert
17. december 2006 - 20:38 #19
Mit forslag ville (også) være at fjerne brænderprogrammer et ad gangen og se, om det gjorde nogen forskel.
Avatar billede videostabilizer Nybegynder
17. december 2006 - 23:59 #20
asfgsf: I går opdaterede jeg anyDVD og min ATI grafik driver og siden har jeg ikke set problemet. Noget tyder på at du kunne have ret, dog undre det mig lidt da jeg ikke køre anyDVD i autorun mode men kun aktivere det når jeg har brug for det. Nu giver jeg det lige et par dage for at se om det er en statisk tilstand.
Avatar billede videostabilizer Nybegynder
18. december 2006 - 00:08 #21
Prøv lige og se denne her http://www.slysoft.com/da/my-pc-shuts-down-with-a-blue-screen-faq.10.20.html

Der er nok noget om snakken....
Avatar billede videostabilizer Nybegynder
20. december 2006 - 08:30 #22
Det ser ud til at have løst problemet