Avatar billede supra Nybegynder
15. december 2006 - 00:09 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Hvilket software til at browse databasen?

Hej,

Normalt arbejder med MySQL databaser, men jeg har overtaget noget arbejde fra en tidligere ansat, som lavede noget i en MSSQL database, jeg skal have fat i.

Mit MySQL tool viser ikke MSSQL databasen, når jeg logger på serveren, selvom det er samme IP adresse og logon, så jeg går ud fra jeg skal bruge et andet tool til at logge på og få adgang til MSSQL databasen?

Kan I anbefale et freeware værktøj der kan dette?

Jeg har hørt noget om "Enterprise Manager" fra MS, men det fylder 1gb i download !! Så tror der er lidt mere med der, end bare en browser...
Avatar billede suppenudel Nybegynder
15. december 2006 - 00:17 #1
Du skal bare have fat i SQL Server Management Studio Express - den fylder ikke mere end 50 mb ca.

http://msdn.microsoft.com/vstudio/express/sql/download/
Avatar billede supra Nybegynder
15. december 2006 - 00:26 #2
Prøver lige ....
Avatar billede supra Nybegynder
15. december 2006 - 00:36 #3
Den virkede - mange tak :)
Avatar billede supra Nybegynder
15. december 2006 - 00:39 #4
Kan det godt passe man kun kan se tabelstrukturen osv? Ikke se selve indholdet af tabellen?
Avatar billede teepee Nybegynder
15. december 2006 - 09:36 #5
Hvis du højreklikker på en tabel så tror jeg at der er mulighed for udtræk af indholdet.
Avatar billede supra Nybegynder
15. december 2006 - 10:31 #6
@teepee,
Du har ret - takker!

Jeg ved dog ikke hvem af jer der skal have points? Kan man ikke dele?

suppenudel linkede jo til et program der jo kan browse databasen (som var det mit oprindelige spørgsmål gik på), men teepee fortalte hvordan man får vist indholdet - kryptisk :)
Avatar billede suppenudel Nybegynder
15. december 2006 - 11:30 #7
Godt det virkede med det samme :-) Der er mulighed for at dele pointsne hvis der er flere der har lagt et svar, men bare giv dem til teepee, jeg er ikke point-interesseret.
Avatar billede teepee Nybegynder
15. december 2006 - 11:32 #8
Kan du ikke selv lægge et svar og dele dem op, for jeg skal *** ikke have 200 point for det ;-)
Avatar billede supra Nybegynder
15. december 2006 - 11:58 #9
Smid et svar suppenudel, så jeg kan dele pointene :)

Det hastede nemlig bare lidt, derfor jeg smed 200 point efter et svar!
Avatar billede suppenudel Nybegynder
15. december 2006 - 12:06 #10
Okay, men jeg skal ikke have 100 points for et link, så ja - læg et svar selv og snup nogle af dem tilbage :-)
Avatar billede supra Nybegynder
15. december 2006 - 12:13 #11
I fik 100 point hver, basta :)
Jeg søgte hurtig hjælp og det fik jeg, så det skal jo belønnes.

Jeg takker hvertfald!