Avatar billede morsingg Nybegynder
14. december 2006 - 19:14 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Onboard lydkort, og et man køber

X Hej alle sammen!

Jeg kom lige til at tænke på noget... Jeg ved godt at der er en forskel på onboard lydkort, og så et eller andet "rigtig" lydkort man køber.

Men er der forskel på lyden hvis man f.eks. bare hører musik i winamp, er der så en tydelig forskel på et onboard lydkort, og til forskel fra et rigtigt lydkort? eller der der kun når man ser film, altså surround sound at der er forskel på onboard og et rigtigt lydkort?

Hvis i gider komme med nogle kommentarer.....

Vh. Kim Nielsen !
Avatar billede Regta500 Praktikant
14. december 2006 - 19:33 #1
Ja der er forskæld vis du køber et dyrt "rigtigt" lydkort, men efter min mening er der igen grund til at købe et. nyere onbord lydkort kan såvit jeg ved sagtens følge med de fleste "rigtigt" lydkort. så hvis du ikke bruger lyden til noget profesionelt så hold fast i dit onbordlydkort, det er jo sikkert mp3 nr du høre any way og de er jo som bekendt beskåret i top og i bund for de toner som mæneskenes ører aligevel ikke kan opfatte for at komprimerer dem ned i størelse (mb)
Avatar billede showsource Seniormester
14. december 2006 - 19:36 #2
Omend at der plejer at være mere sus i lyden med onboard!
Så hellere gi' de 150,- til et pci :O) ( Hvis der er plads til det altså )
Avatar billede leneogjesper Nybegynder
20. december 2006 - 02:25 #3
Brugte selv onboard, men skiftede til Creative Audiy 2 ZS... Der er en mærkbar forskel.. Men det afhænger naturligvis også af hvilke højtalere du bruger...
Jeg bruger 5.1 højtalere og forskellen på onboard og Creative er enorm... men onboard kan jeg spille "normalt", men med creative kan jeg spille højt og stadig få en utrolig lækker lyd... Det skal siges at jeg gav 450,- for kortet... en virkelig god investering...