Avatar billede lbe Nybegynder
14. december 2006 - 16:24 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Problem med installation af XP

Min fars pc´er er gået ned. Efter et par ? og svar herfra, er jeg stadig på bar bund. Pc´ern kan kun starte i fejlsikret tilstand. Når jeg prøver at boote og reparere fra XP cd´en, starten den op på cd´ern og indlæser drivere og diverse på den blå skærm. Derefter går pc´ern i stå. Det samme sker når jeg vil indstallere ny XP på en ny harddisk. Jeg har husket at sætte hardisken til master. Pc´ern stopper efter indlæsning af drivere.
Dvs. skærmen bliver sort og en lille hvid markør blinker i øverste venstre hjørne.
Min far har ikke indstalleret nogle nye programmer for nylig og bios ser også ud til at stå som den skal.
Er der nogle derude der har et godt forslag?

Lars
Avatar billede ebe Praktikant
14. december 2006 - 18:34 #1
prøv at låne et grafikkort, ram, osv...  fra en anden computer og se om det virker. det er en eller anden hardware fejl.
Avatar billede darrich Novice
15. december 2006 - 14:08 #2
enig med ebe...bemærk om den bipper under start og slå bip kombinationen op i manualen til bundkortet.
Avatar billede lbe Nybegynder
15. december 2006 - 21:02 #3
Det prøver jeg
Avatar billede lbe Nybegynder
04. december 2011 - 21:12 #4
Tak