Avatar billede pzymex Nybegynder
14. december 2006 - 13:39 Der er 3 kommentarer

Regkey via GPO til medlemmer af en security group i AD

Jeg skal have redirected Favorites folderen til et share på en server og har fundet denne key: HKCU\software\microsoft\windows\currentversion\explorer\user shell folders\favorites

I denne key, kan man sætte hvor favorites skal pege hen..

Problemer er nu at jeg skal have valgt forskellige shares alt efter hvilken security group man er medlem af i AD.

Jeg vil mene at man skal lave en ADM fil, men det har jeg ikke indblik i, så er der nogen her der har et skud?? eller evt. et andet forslag..
Avatar billede niels_hansen Praktikant
14. december 2006 - 13:49 #1
Er den / de medlem af et domæne ? i så fald er det 10000 gange nemmere at gøre fra serveren.
Avatar billede pzymex Nybegynder
14. december 2006 - 13:51 #2
ja, de er medlem af et domæne, og ja, det skal gøres fra serveren.. Men du kan ikke pr. default redirecte favorites lissom med fx. desktop, my documents o.s.v...
men det er præcis den funktionalitet jeg ønsker...
Avatar billede niels_hansen Praktikant
14. december 2006 - 13:57 #3
hmm næ det er da rigtigt kan jeg se, var ellers sikker på det var muligt, kan desværre ikke lige finde de dokumenter jeg har pga disk nedbrud :/