Avatar billede larsdue Nybegynder
14. december 2006 - 12:10 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Validering af flere e-mail adresser i samme streng

Jeg har et input felt, hvor brugeren kan indtaste enten én e-mail adresse eller flere adskilt af f.eks. ";".

Jeg vil derfor gerne have en regEx der kan tjekke om den/de indtastede e-mail adresser er valide (simpelt tjek er nok).

Har ikke brug for en forklaring, blot en regEx der virker.

/Lars
Avatar billede jensgram Nybegynder
14. december 2006 - 18:08 #1
PHP: /^[^@ ]+@[^@ ]+(; ?[^@ ]+@[^@ ]+)*$/i
Avatar billede jensgram Nybegynder
14. december 2006 - 18:09 #2
Meget sølle - tjekker kun, at user og domain ikke er mellemrum eller @.
Avatar billede jensgram Nybegynder
01. januar 2007 - 18:28 #3
Kunne det bruges?
Avatar billede larsdue Nybegynder
31. januar 2011 - 20:33 #4
wow! Åbnet i 2006! Mon ikke det problem er løst siden... ;-)