Avatar billede maxk Nybegynder
22. maj 2001 - 21:57 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Fordel?!

Hvad er fordelen/forskelen mellem Linux og .....win.98?
Avatar billede victor44 Nybegynder
22. maj 2001 - 22:00 #1
LINUX er gratis og virker ;-)
Avatar billede vladimirr Nybegynder
22. maj 2001 - 22:02 #2
Sikkerheden er bedre i Linux, driftsikkerheden er bedre, det er gratis, nemt at bruge, du kan selv, opdatere det, og programmere videre på det.... Jeg kunne blive ved.

//Anders
Avatar billede vladimirr Nybegynder
22. maj 2001 - 22:04 #3
Det kræver ikke så meget af maskinen som windows
Avatar billede maxk Nybegynder
22. maj 2001 - 22:09 #4
hvad med at komme med Linux på internettet?...i forhold til win?
Avatar billede vladimirr Nybegynder
22. maj 2001 - 22:13 #5
Ligeså nemt, det er kommet en fed browser med KDE2, og den ligner IE en hel del !
Ftp og ICQ kan man også få dertil.

//Anders
Avatar billede vladimirr Nybegynder
22. maj 2001 - 22:18 #6
Jeg kan anbefale Redhat 7.1 !
Avatar billede maxk Nybegynder
22. maj 2001 - 22:21 #7
Hvordan ser det ud til i forhold til spil man kan få på marked for tiden?
Avatar billede xenophobia Nybegynder
22. maj 2001 - 22:23 #8
Jeg synes linux giver respekt...men det tager tilgengæld 10^1000 år at lære det...det mangler en brugervenlig grafiskbrugerfalde så som IIS på win2k. Og så tager det en krig at installere komponenter hvorimod win gør det automatisk. Og jeg fandt for øvrigt aldig ud af det med tar-filer og .bin-filer - men som de andre siger er driftsikkerheden bedre...

Mine erfaringer
Avatar billede xenophobia Nybegynder
22. maj 2001 - 22:24 #9
Det kommer vel an på ens behov
Avatar billede dar Nybegynder
22. maj 2001 - 22:43 #10
Plusser:
Stabilt. Alt kan laves om i det, så det er tilpasset dig. Det er gratis. De fleste programmer du kan få til det er ligeledes gratis (og der følger flere GB gratis programmer med installationen). Du kan få 27.000.000 udgaver af det.

Minusser:
Den grafiske brugerflade er pænt ustabil og meget lidt gennemført! Man kan rimelig let fucke det op. Der er lavet en 1000000-del programmer til linux i forholdtil windows. Spil er nærmest en by i Rusland når man taler linux. Det er pænt uoverskueligt hvilken distribution man skal vælge.

Konklusion: Hvis du kun skal bruge pc\'en til internet og tekstbehandling og sådan noget er linux helt fint (men FreeBSD er bedre nu vi taler om det). Som server er det helt i vinkel p.g.a. stabilliteten og de mange medfølgende server-programmer (igen er FreeBSD bedre).
Hvis pc\'en skal bruges til andet, kan en windows-installation kraftigt foretrækkes.
Avatar billede thomasledet Nybegynder
22. maj 2001 - 22:52 #11
til spil er linux ikke så god som win9x... ikke fordi linux er dårlige til at håndtere selve spillene, men simpelthen fordi der ikke er lavet så mange spil til linux... spilproducenterne aner et større marked på win9x-platformen og der er ikke penge nok i at udvikle kommercielle spil til linux...
Avatar billede vladimirr Nybegynder
22. maj 2001 - 23:05 #12
dar -> kører du med KDE2 ?
Det har jeg endnu ikke fået til at gå ned !
Og hvis man vælger Debian Linux distributionen så kan man opdatere det hele med én kommando !
Avatar billede thomasledet Nybegynder
22. maj 2001 - 23:06 #13
vladimirr>KDE2 er 200% movieOS.... det ser fandme godt ud.... bravo til kde!
Avatar billede thomasledet Nybegynder
22. maj 2001 - 23:07 #14
vladimirr>har forøvrigt heller ikke formået at få den til at gå ned endnu...
Avatar billede vladimirr Nybegynder
22. maj 2001 - 23:10 #15
Thomas ->
Det ser bare for godt ud, og hold fast mand der er mange  themes til det !

Avatar billede maxk Nybegynder
23. maj 2001 - 05:13 #16
Tak til alle for komentar :-)
Avatar billede vladimirr Nybegynder
23. maj 2001 - 11:19 #17
Takker for point :)