Avatar billede spademand Nybegynder
13. december 2006 - 11:38 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Muligvis defekt cd rom drev

Jeg har lige købt en ny DVD brænder.

Problemet ligger i at windows sagtens finder den og efter alle informationer fungerer den som den skal. Men jeg kan ikke læse nogen som helst dvd'er eller cd'er fra den. den står bare og "prøver"... man kan høre cd'en kører rundt men ikke ret hurtigt.

Det er et sata drev og den er sat på som 3 sata master i bios.
Udover dvd brænderen har jeg to harddiske som er 1 og 2 sata master.

Mit bundkort er et asus a8v deluxe, en af de ældre modeller.

jeg er helt på bar bund. drev plejer jo bare og skulle smides i og så fungerer det

nogen der har en løsning eller nogen forslag ?
Eller skal den sendes retur ? :)
Avatar billede spademand Nybegynder
13. december 2006 - 12:17 #1
overskiften må i lige se bort fra.. det er selvfølgelig en dvd brænder :)
Avatar billede nephew Nybegynder
13. december 2006 - 19:24 #2
deaktivere driver og aktivere den igen :) prøv det
Avatar billede spademand Nybegynder
16. december 2006 - 17:32 #3
fungerer ikke :=/
Avatar billede nephew Nybegynder
18. december 2006 - 17:08 #4
tror godt vi kan konstentere at den er defekt :/
Avatar billede spademand Nybegynder
18. december 2006 - 22:58 #5
men nu har jeg så lige fundet ud af at hvis jeg stikker en windows cd i drevet og booter fra den så fungerer drevet fint og spinner op. Men i windows fungerer det fortsat ikke. Selvom windows har genkendt drevet og instaleret drivere.
Nogen der har oplevet sådan noget før`?
Avatar billede spademand Nybegynder
20. december 2006 - 10:05 #6
o