Avatar billede lassejuul Nybegynder
13. december 2006 - 11:27 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

opdatering af grafer

Jeg skal have opdateret graferne i et regneark. Dataen til graferne stammer fra 4 andre ark, er det muligt at gøre dette??
Avatar billede frewald Nybegynder
13. december 2006 - 11:31 #1
Det er ikke noget problem at hente værdier fra et andet regneark. Et lille eksempel er hvis du har 2 regneark åbne (ark1 og ark2), kan du i et felt på ark1 skrive '=' (uden anførselstegn) og derefter vælge et felt på ark2 og trykker 'enter'. Derved har du hentet værdien fra ark2 over i ark 1. På denne måde kan du sagten relatere grafer osv. til tal i andre regneark.
Avatar billede frewald Nybegynder
13. december 2006 - 11:33 #2
Formlen ser nogenlunde såddan her ud;
=[ark2.xls]Sheet1!$B$2
"ark2.xls" er filnavnet, "Sheet1" er navnet på de enkelte faneblad, og "$B$2" er celle B2
Avatar billede lassejuul Nybegynder
13. december 2006 - 11:48 #3
Er det muligt at opdater graferne uden at overfører værdier og unden at åbne de andre ark?
Avatar billede frewald Nybegynder
13. december 2006 - 11:55 #4
umiddelbart skal alle regnearkene være åbne for at opdatere værdierne, men du kan godt hente værdier for en graf direkte i et andet regneark (anden fil), uden at skulle 'overføre' værdierne
Avatar billede lassejuul Nybegynder
14. december 2006 - 14:03 #5
Har selv fundet ud af det
Avatar billede frewald Nybegynder
20. december 2006 - 12:53 #6
okay. lukker du så ikke? :-)