Avatar billede pcms Nybegynder
22. maj 2001 - 21:08 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Fil problem! tro nok det er høre til her selvom det JPG??

Mit problem er \"*.gif og *.jpg\" filer som er blevet ændret af et eller andet.
Ændringen er fil typen, en *.jpg er pluselig blevet til en \"*.pop.mail.yahoo el
*.mdfrd1.or\", og bliver derfor ikke læsbare for PSP el Windows. Men hvis man omdøber dem tilbage til en JPG virker de.
Jeg har lavet en side på www.gkdesign.dk men nogle eksempler på filerne og lidt mere forklaring (klik på disketten). Håber på hjælp!!
PS. Det er ikke kun nogle stykker.
MVH
Kristian
Avatar billede flyhigh Nybegynder
22. maj 2001 - 21:12 #1
hvilken wysiwyg editor bruger du?
Avatar billede pcms Nybegynder
22. maj 2001 - 21:22 #2
hvad mener du
Avatar billede wheeler0310 Nybegynder
22. maj 2001 - 22:00 #3
wysiwyg=What You See Is What You Get Det er en forkortelse for den type html editorer der giver
\"det du ser er det du får\" resultater når du laver
f.eks. en hjemmeside!
Hvis du vil have at en eller flere bestemte filtyper skal åbnes af et bestemt program skal du
(jeg skal) højreklikke på filen>vælge ÅBEN MED i denne boks skal du finde det program du vil have der skal åbne filtypen permanent. Du har formentlig installeret et prog. der selv har lavet om på det så dette prog. er blevet associeret med filtypen. Det er der en hel del programmer der gør.
Avatar billede double-g Juniormester
22. maj 2001 - 22:04 #4

Det lyder lidt som en virus. Lidt a\'la den der sletter alle billedfiler.

Avatar billede wheeler0310 Nybegynder
22. maj 2001 - 22:27 #5
Er der mistanke er det jo bare om at køre sit virusprogram. Det bør under alle omstændigheder altid køre uanset om det er filer fra internettet eller nogle man får fra en kammerat, når de hentes ind på pc`eren. Prøv f.eks InoculateIT PE fås her.: www.cai.com/antivirus/personal og det er freeware.
Avatar billede double-g Juniormester
22. maj 2001 - 22:32 #6

Jeg vil mene at der er en stærk mistanke.

http://housecall.antivirus.com/pc_housecall

er også en mulighed
Avatar billede pcms Nybegynder
22. maj 2001 - 22:34 #7
Ja det glemte jeg, det er desværre ikke en virus 100%. Derfor lagde jeg også et billede af en mapper ud så I kunne se det på websiden.
\"wheeler0310\" tak for oversættelsen, det er et problem for mig på Eksperten, alle de forkortelser og lign.
Alle disse filer har været enten GIF eller JPG, jeg har prøvet at lave en batch fil til omdøbning af disse, men det gik ikke, da det godt nok ændrede alle fil efternavne, men det gik også ud over alle Mapper så den var lige til at formatere.
Mvh
Kristian
Avatar billede double-g Juniormester
22. maj 2001 - 22:51 #8

Du kan downloade WindowsCommander http://www.ghisler.com/
Deri kan du markere alle filerne i en mappe -højreklik - omdøb
og få den til at ændre filnavnet på alle de markerede filer.
Avatar billede wheeler0310 Nybegynder
22. maj 2001 - 23:53 #9
Ja jeg kunne desværre ikke se den omtalte side, da
jeg forsøgte - flere gange - lukkede IE bare ned
med medd. >ulovlig handling< som den eneste side der gjorde det.
Avatar billede pcms Nybegynder
23. maj 2001 - 00:11 #10
Tak !
Jeg vil prøve med WinCommander, hvis det havde været virus så havde jeg en grund, derfor desværre
\"wheeler0310\" jeg har fået melding om læs problemer, men det kun på grund af de pegefølsomme knapper, da IE 5.0 ikke har det så godt med det.
Men ingen med \"ulovlig handling\", så et problem løses og et nyt opstår.
Avatar billede rickypriv Nybegynder
23. maj 2001 - 08:23 #11
Jeg havde næsten samme problem. Det drejede sig blot om at mange fil-typer blev ændret, ikke kun jpg og gif, og der blev rodet rundt mellem ikonerne til de forskellige fil-typer..!

Så var det at jeg kom i tanke om at jeg endnu ikke havde fået installeret mit virus-program (pc-cillin), og dét var løsningen. Siden har jeg ikke mødt lignende problemer..

Måske det var en hjælp?
Avatar billede double-g Juniormester
23. maj 2001 - 16:40 #12

Selv Windows plejer ikke at forgribe sig på bestemte filtyper uden grund.
Der er ikke en eller anden med en syg humoristisk sans, der har adgang til din PC ??

Avatar billede pcms Nybegynder
25. juni 2001 - 03:25 #13
double-g>Nej det tro jeg heller ikke windows har i dette tilfælde. Jeg tro godt jeg ved grunden, nemlig at mange billeder e-mails B-grupper ofte har nogle vanvigtige lange navne især i scripter.
Disse skal omdøbes og her går det galt, rettelse sker ud opmærksomhed på filnavn. Med WinCommander er det meget nemt at rette, så tak for hjælpen