Fejl ved skærm, som ikke er en fejl iflg. fabriksspec. !!!
Jeg opdage for en del måneder siden en død pixel - eller hvad jeg troede var en død pixel. Derfor fik jeg sendt skærmen afsted (Fujitsu TE772B) til Anovo IT-service. MEN der jeg fik den så tilbage i dag (sendte den for en uges tid siden).
Her er den seddel der var med:
--------
Værkstedsrapport IT-Services Anova Danmark A/S
Reparationsbeskrivelse
Kundens fejlbeskrivelse: INGEN MEN DER SIDDER EN HULFORSTÆRKER, SÅ JEG GÅR UD FRA DER ER TALE OM EN PIXELFEJL
Konstateret: EN GRØN PIXEL DÆKKET 1/3 DEL HVILKET ER OK IFLG. FABRIKSSPEC
Udbedring: TESTET CHECKET FOR PIXELFEJL ALT OK
-------
Sådan skrev de. Jeg fik altså min skærm tilbage i hovedet igen. Den fejlbeskrivelse er ikke helt det jeg skrev. Jeg sagde at jeg mente det var en død pixel. Jeg nævnte ikke en skid om hulforstærker... (?!)
men øh.. spørgsmålet er så kan man klage over det - det virker som om at de siger, at en fejl ikke er en fejl (iflg. deres \"regler\").
Jeg har da aldrig set/haft noget papir på hvad der er betegnet som fejl og hvad der ikke er!
Hva skal jeg gøre? Det er da pisse irriterende at se på den prik - især når man bruger PC\'en hovedsageligt til billedbehandling hvor korrekt billedgengivelse er essentielt.
det er desværre ofte sådan med skærmfabrikanter at de har en regel om hvad der er tilladeligt vedr. pixel-fejl på skærme. hvis der er flere pixels ved siden af hinanden eller spredt rundt om, vil man som regel få den byttet men en enkelt pixel falder som regel uden for garantien :-/ kontakt evt. forbrugerrådet.
Der har lige være en artikkel om netop Pixel Fejl i Computer World (Sidste nummer).
Der er pixel-fejl i alle LCD-skærme, men der er meget stor forskel på hvor mange fejl fejl de enkelte producenter tillader før de vil bytte skærmen. Nogen tillader kun 2 pixel med fejl, andre helt op til 20 pixel-fejl.
Jeg tror \"afslaget\" dækker over at fejlen ikke er så grov at de vil bytte skærmen. Der er vist ikke rigtigt noget at gører. :o(
Der gælder lignende regler for \"pixel fejl\" på almindelige skærme, som på TFT, dog er det tilladte antal fejl typisk mindre på almindelige skærme, og meget meget mere sjældne. Anovo har et sæt regler fra Fujitsu om hvornår de skal bytte sådanne monitorer, og din eneste chance er nok at kontakte Fujitsu Siemens Danmark og klage over fejlen, hvis du gør inderligt nok, er der en chance for at de kan betale for at Anovo bytter skærmen.
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.