Avatar billede a-torsten Nybegynder
22. maj 2001 - 20:39 Der er 18 kommentarer og
3 løsninger

Konverter NFTS --> FAT 32

hejsa...

Kan det lade sig gøre at konvertere sit NFTS c-drev til FAT 32 uden at skulle formatere og fdiske..??

-Anders
Avatar billede dar Nybegynder
22. maj 2001 - 20:41 #1
DET ville jeg også gerne, men det kan man ikke! Og sådan er det bare.
Avatar billede a-torsten Nybegynder
22. maj 2001 - 20:43 #2
Øvs....

jeg har en 30 GB Hd, som jeg har delt op i 10 og 20 GB.... Begge er NTFS.

Kan jeg nøges med at slette primary partition i fdisk og oprette ny, eller er man nødt til at starte på bunden....
??

-Anders
Avatar billede maagen Nybegynder
22. maj 2001 - 20:45 #3
Selvfølgelig kan det lade sig gøre....

Brug feks. Partition Magic fra Powerquest.

Kan dog ikke lade sig gøre hvis det er på dynamisk disk.
Avatar billede a-torsten Nybegynder
22. maj 2001 - 20:46 #4
maagen... hvilken af spørgsmålene var det svar på..??
Avatar billede maagen Nybegynder
22. maj 2001 - 20:47 #5
Avatar billede maagen Nybegynder
22. maj 2001 - 20:48 #6
Jeg svarede på det oprindeligt stillede sprg mht konvertering....
Avatar billede a-torsten Nybegynder
22. maj 2001 - 20:49 #7
maagen... Demo kan absolut intet....*ss*.. findes der ikke andre programmer...??..

-Anders
Avatar billede jacobchr Nybegynder
22. maj 2001 - 20:52 #8
du kan starte en dos-promt op i Windows og skrive convert c: /FS:NTFS

og reboote maskine og vupti

/jacob
Avatar billede a-torsten Nybegynder
22. maj 2001 - 20:54 #9
jacobchr ... Er du sikker..??

Avatar billede a-torsten Nybegynder
22. maj 2001 - 20:55 #10
Convert kan ikke bruges på NFTS-drev siger den, så ingen bonus der...
Avatar billede maagen Nybegynder
22. maj 2001 - 20:55 #11
demo\'en kan vise hvad den registrede version kan.... :)

Nej, der findes ikke andre programmer der kan - eller rettere jeg har ikke kendskab til nogen.

Hvis du ikke vil købe en udgave el. kan fdisk godt tage en enkelt partition af gangen - men ikke hvis du har opgraderet til dynamisk disk - men så kan Partion Magic heller ikke. Du skal dog lige holde tungen lige i munden - det ville være ærgeligt at fjerne den forkerten partition....

Under alle omstændigheder er backup altid en god ting inden man roder med disken på det niveau.
Avatar billede maagen Nybegynder
22. maj 2001 - 20:56 #12
convert - går den ikke kun fra FAT32 TIL NTFS?
Avatar billede a-torsten Nybegynder
22. maj 2001 - 20:57 #13
jeg glæder mig dælme til næste md, så køber jeg en ny fysisk HD..*gg*..... Så er alle problemer ovre..

-Anders
Avatar billede jacobchr Nybegynder
22. maj 2001 - 21:12 #14
Jo det er rigtigt det er kun fra fatXX-> til ntfs

/jacob
Avatar billede dar Nybegynder
22. maj 2001 - 22:47 #15
Det ville jo være ret smart hvis en eller andet satte sig ned og skrev at lille program der kunne konvertere fra ntfs til et eller andet...
Avatar billede tommy.b Nybegynder
22. maj 2001 - 22:56 #16
ok hvad er bedst fat-32 eller ntfs
jeg har fat-32 og kunne godt tænke mig ntfs hvis det er bedre
men hvordan gør jeg??

>>--tommy--<<
Avatar billede dar Nybegynder
22. maj 2001 - 22:59 #17
Fat32 er lidt hurtigere end ntfs, til gengæld kan man lave en masse lal med hvem der må se hvilke filer, hvor meget plads de må bruge og andre sjove ting på ntfs.
Avatar billede a-torsten Nybegynder
22. maj 2001 - 23:00 #18
Start cmd.exe
skriv c: /FS:NTFS
Avatar billede dar Nybegynder
22. maj 2001 - 23:01 #19
Ydermere, så bliver ntfs ikke ligeså nemt og meget fragmenteret som fat32. En af de store mangler ved ntfs er at man ikke kan se det i dos eller fra linux eller andre os\'er der ikke er baseret på NT.
Avatar billede tommy.b Nybegynder
22. maj 2001 - 23:02 #20
dar-->ok tak for det
men så tror jeg at jeg beholder fat-32
men man kan da også dele harddisken op på fat-32 ikke?
hvis ja hvordan:-)

>>--tommy--<<
Avatar billede Slettet bruger
23. maj 2001 - 01:47 #21
Ved hjælp af enten windows 2000 eller partition magic, et lille smart program på 2 disketter.