Avatar billede amd Nybegynder
12. december 2006 - 13:58 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Splitte AV signal i to?

Hej folkens!
Jeg har et scartkabel, som jeg gerne vil have delt op i to. Således at jeg kan se det samme på to tv, eller bare på et af dem af gangen. Er det muligt at splitte op? Og vil signalet vlære stærkt nok til at vises på begge tv?

På forhånd tak for hjælpen
Avatar billede niels_hansen Praktikant
12. december 2006 - 14:02 #1
nej det vil ikke være stærkt nok til det, signalet vil falde til 50% af det som det skal være, og udover det vil der ikke være impedans tilpasning (det er tvivlsomt om der vil komme signal på nogen af skærmene, da synksignalerne også kun vil være 50% af det nominerede)
Avatar billede inglenook Praktikant
12. december 2006 - 14:30 #2
Mon ikke du kan finde saadan en her (eller lignende) ved en DK forhandler ?
http://www.maplin.co.uk/Module.aspx?ModuleNo=35620&C=Shopzilla&U=35620&T=L82AH
Avatar billede amd Nybegynder
12. december 2006 - 14:46 #3
Ah det kan da næppe være umuligt... Om ikke andet, så en swich, som bare kan skifte mellem dem.
Evt. mon så ikke det er muligt, at lave selv?
Avatar billede niels_hansen Praktikant
12. december 2006 - 14:52 #4
ja det er muligt med en switch, men det er heller ikek det samme som til 2 tv på samme tid ;) Aldi har ofte scart omskiftere billigt.
Avatar billede frewald Nybegynder
12. december 2006 - 14:54 #5
Nogle TV kan sættes op til aktivt at loope et signal fra eks SCART1 til SCART2 - på den måde vile du ha' signalet både på TV1 og TV2 så længe TV1 er tændt. En omskifter kan købes mange steder, og hvis det er composite signal (ikke YC eller RGB), kan du nemt lave en omskifter selv.
Avatar billede amd Nybegynder
12. december 2006 - 14:55 #6
Hehe det er korrekt, men læser du min tråd står der også:

Således at jeg kan se det samme på to tv, eller bare på et af dem af gangen. ;)
Avatar billede amd Nybegynder
12. december 2006 - 14:55 #7
Begge TV har kun en scart ingang, så går jeg ikke udfra jeg kan benytte mig af ?
Avatar billede frewald Nybegynder
12. december 2006 - 14:57 #8
amd> nope - så går den ikke :-)
Avatar billede scorch Nybegynder
16. december 2006 - 14:08 #9
Avatar billede qaaq Nybegynder
03. januar 2007 - 23:48 #10
scorch: jeg har en scart fordeler nøjagtig som den du linker til, den har jeg haft meget glæde af.

Jeg købte den dog desværre et andet sted til 160 kr så jeg skulle nok have købt den du har fundet :o)
Avatar billede scorch Nybegynder
06. januar 2007 - 21:49 #11
Hehe...det kan være de er faldet i pris siden da. Men en nem løsning er det.
Avatar billede amd Nybegynder
06. januar 2007 - 23:28 #12
Har fået bestilt en AV switch hjem fra min lokale elektriker, som skifter mellem to gange tre phono stik:p