Avatar billede lbe Nybegynder
11. december 2006 - 22:44 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Reparer Windows XP sp2

Man stakkels fars pc´er en nede. Jeg bakser med den og er støt ind i et spørgsmål som jeg også har oplevet med min egen pc.

Jeg kan ikke reparerer xp sp2 fra min Windows cd.
Den svarer mig at mit system er af nyere dato og kan ikke reparere det.
Hvordan reparere jeg min XP sp2.
Jeg kan kun starte pc´ern i fejlsikret tilstand

Lars
Avatar billede jacla Nybegynder
11. december 2006 - 22:51 #1
Hej Lars

Hvis det er sytem-filer du vil reparer, kan du du lægge din XP i din fars PC. Hvis den booter op luk den ned.

Gå i Start => KØR skriv sfc /scannow  (Husk mellemrum mellem sfc og /)

Grunden til du ikke kan gøre det med din er at Din XP er nyere og med SP2, det er hans sikkert ikke, så du skal nok downloade den fra Windows Update.

vh

Jan C ",)
Avatar billede sor1dk Nybegynder
11. december 2006 - 22:53 #2
Bruger du den samme Cd som din fars pc'er blev installeret med? Eller DIN windows CD
Søren
Avatar billede lbe Nybegynder
11. december 2006 - 23:04 #3
Vi har købt vores pc´er samtidigt, med hver vores windows cd.
Og, rigtigt den er uden sp2 på.
Jeg har lige løste et sted, at man kan lave sin egen installations cd med sp2, med programmet Slipstream. Det kan være at det virker

Lars
Avatar billede jacla Nybegynder
12. december 2006 - 00:57 #4
Avatar billede sor1dk Nybegynder
12. december 2006 - 09:29 #5
At i har købt PC'erne på samme tidspunkt, er ikke nogen garanti for, at windows Cd'erne er ens. Brug din fars cd'er. Jeg har ingen problemer med at bruge chkdsk med en gammel cd'er, selvom jeg har opdateret med SP2.
Det er heller ikke sikkert, at win meldingen er rigtig, windows er et 'følsomt' program, der vil meget mere end det kan klare.
Det at du har oplevet den samme fejl flere gange KAN tyde på, alt fra en skramme på CDen til en HD fejl.
Du kan selvfølgelig bruge en masse tid på fejlfinding eller reformatere. jeg vil vælge den sidste løsning. Der er ingen garanti for at fejlfindingen gir' resultat.
Jeg håber at du har lavet backup. jeg reformaterer hver ca. 9 mdr, det holder mig næsten problemfri. Et stort arbejde men geninstallering renser ud i mange konflikter og 'dumheder'.
Når du er oppe igen så se på
http://www.larshederer.homepage.t-online.de/erunt/
den laver backup af reg.data og kan nås med en DOS kommando.
Systemgendannelse er ikke meget bevendt
Søren
Avatar billede lbe Nybegynder
12. december 2006 - 21:36 #6
Nu har jeg bakset med det i dag, og har fået lavet en sp2 start cd med "autostreamer"
Jeg har prøvet at reparere, duer ikke. Jeg kan heller ikke få maskinen til at indstallere Windows igen. Både når jeg starter cd´en på normal vis og når jeg booter op på cd´en, bliver der kun indlæst det første sæt drivere ind, så går den i stå.
I morgen onsdag viol jeg prøve med en ny harddisk.

Hilsen Lars