Avatar billede wazi Nybegynder
11. december 2006 - 11:23 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Acer Recovery

Hej eksperter. Jeg har et problem med en Acer Aspire E500 stationær computer, som ikke vil starte. Jeg får meddelesen "Invalid System Disk" når jeg starter den op. Så vidt jeg ved, har vedkommende haft en til at prøve og lægge Windows om på den, med en Fujitsu Siemens recovery disk!! Der følger ikke nogen recovery cd med fra Acer's side, men jeg mener man fik muligheden for at lave en ved første opstart. Dette er ikke sket så der findes ingen recovery disk. Jeg har prøvet at trykke alt + F10 under opstart, da jeg læste på nettet at der kunne ligge en ekstra partition med gendannelses materiale på harddisken. Dette fik jeg intet ud af.

Det korte af det lange er at jeg mangler en recovery cd så jeg kan få maskinen op og køre igen. Kan man evt. købe en hos Acer?

På Forhånd Tak
Avatar billede thov Forsker
11. december 2006 - 12:07 #1
Inden du udfører en gendannelse, skal du kontrollere BIOS-indstillingerne.
a: Kontroller, om funktionen 'Acer disc-to-disc recovery' er aktiveret eller ej.
b: Sørg for, at indstillingen [D2D Recovery] under [Main] er [Enabled].
c: Afslut Funktioner til opsætning af BIOS, og gem ændringerne.
Systemet genstarter.
Bemærk: Tryk på <F2> under POST for at få startet Funktioner til opsætning af BIOS.

1: Genstart systemet.
2: Mens Acer-logoet vises, tryk på <Alt>+<F10> samtidig for at få adgang til gendannelsesprocessen.
3: Meddelelsen 'The system has password protection. Please enter 000000:' vises.
4: Indtast seks 0'er, og fortsæt.
5: åbnes Acer Recovery-hovedsiden.
Avatar billede wazi Nybegynder
11. december 2006 - 12:27 #2
Kan tillynelandede ikke finde D2D i Bios. Er du sikker på vi snakker om den samme bios her? For når jeg starter op Kan jeg enten trykke Delete for at komme til bios indstillinger eller trykke F12 for at vælge boot kilde.

Det er en AMI bios med disse undermenuer:

Product Infrmation
Standard CMOS Features
Advances Bios Features
Advanced Chipset FeaturesIntegreted Peripherals
Power Mangement Setup
PC Helth Status
Frequency Control
Avatar billede thov Forsker
11. december 2006 - 22:36 #3
Der burde have været recovery CD'er med computeren, for de kan købes her: http://www.gennersales.co.uk/recovery/acer.htm
Avatar billede wazi Nybegynder
15. december 2006 - 17:55 #4
Jeg har nu snakket med Acer, og de sender et par nye Cd'er. Tak alligevel!