Avatar billede mason Nybegynder
11. december 2006 - 10:12 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvilket forum anbefaler du

Jeg skal lave et chat/debat forum til en højskole i stil med denne: http://www.powerfist.dk/forum/index.php

Er der nogen der kender gratis programmer, eller billige programmer/forums som kan implementeres på ens hjemmeside?
Avatar billede coderdk Praktikant
11. december 2006 - 10:31 #1
www.punbb.org - der er også en dansk sprogfil
Avatar billede mason Nybegynder
11. december 2006 - 10:41 #2
ok, tak - jeg kigger lige på det.
Hvordan kan det være disse programmer er gratis? Jeg kan ikke lade være med at forvente en hage ved det???
Er der nogen ulemper?
Avatar billede coderdk Praktikant
11. december 2006 - 10:42 #3
Ingen ulemper, der er meget sådant software der er gratis :) Open Source folket er nogle flinke typer :-D Det er mig der har oversat punbb til dansk :)
Avatar billede mason Nybegynder
11. december 2006 - 10:49 #4
Wow, det tager jeg hatten af for :-)
Skal programmet downloades, og selv opsættes, plus jeg skal lave en database? Er det sådan det køre? Hvor meget viden kræves det at gøre?

Jeg har nemlig også kigget på denne:
www.forumup.dk

Og den er lige til at gå til, hvor man opretter et foprum med det samme.
Men jeg har aldrig hørt om det, så jeg ved ikke om jeg skal stole på det.
Kender du noget til det?
Avatar billede coderdk Praktikant
11. december 2006 - 11:10 #5
Det kræver PHP (vist over 4.1.0) og en MySQL/PostgreSQL/SQLite database - Det er forholdsvist nemt at sætte op - Kig i docs/install.html :) Stort set bare at køre install.php :)
Avatar billede coderdk Praktikant
11. december 2006 - 11:11 #6
Jeg kender ikke forumup... Men der er også nogle fra punbb der hoster punbb fora gratis: http://www.mypunbb.com/ :)
Avatar billede mason Nybegynder
11. december 2006 - 15:52 #7
Ok :-)
Tusind tak for hjælpen!
Jeg har brugt forumup.dk, menvil også forsøge mig ud i punbb, da jeg der kan undgå banner reklamer.

Hvis du smider et "Svar", giver jeg point.
Avatar billede coderdk Praktikant
11. december 2006 - 16:10 #8
Ok, vi kan evt dele? :)