Avatar billede php_programmoer Nybegynder
10. december 2006 - 21:54 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til information om oprettelse af webshop

Jeg står og skal til at have fat i en webshop, jeg vil gerne selv lave den, men er meget usikker på om jeg har lyst da jeg har hørt at det er bedst at købe en professionel webshop. Man risikere at have lavet en fejl som kan koste en dyrt. Jeg er helt på bar bund. Jeg har aldrig solgt noget som helst i mit liv og vil gerne til at sælge hjemmeside designs.. Jeg kan sagtens købe en prof. webshop til 200 kr pr måned hos min webhost, men jeg vil nu gerne forsøge at lave en selv. Hvordan kan jeg gøre sådan at folk kan betale penge med PBS og diverse kort man kan få. Man skal have så mange muligheder som muligt for at betale. Jeg søger måske en artikel om emnet, eller info fra en som selv har været ude for lignende 'problem'. Alt bliver lavet i Php og MySQL!

Jeg aner ikke hvor jeg skal begynde, hjælp!
Avatar billede drbean Nybegynder
10. december 2006 - 21:55 #1
se lidt på det her:
http://www.dibs.dk/
Avatar billede mccookie Seniormester
10. december 2006 - 22:02 #2
Hmmm..... prøv lige at overveje dit spørgsmål en ekstra gang.

Du vil sælge hjemmesidedesign via en webshop?

Jeg tror ærlig talt du er igang med at skyde gråspurve med kanoner. Hånden på hjertet, jeg tvivler virkelig på, at nogen ligefrem vil købe deres hjemmeside i en webshop.
Du skal uanset hvilken webshop du måtte vælge til dit forehavdende, kalkulerer med nogle hundrede kroner pr. måned for at have en indløsningsaftale med PBS.

Jeg tror du er på vildspor og istedet, brug kræfterne på at lave en side der præsenterer dine produkter - Få kontakt med kunderne og gå derefter i dialog med dem.

Det er nok det billigste og måske også den normale fremgangsmåde ;)

///McCookie
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
10. december 2006 - 22:02 #3
Du kan anvende en gratis PHP og MySQL webshop der hedder Virtuemart.

Der findes en Dansk spropakke til og det er meget nemt at indstallere.Såvidt jeg ved er der også et Dankort modul til.

Du finder mere information he:

http://extensions.joomla.org/component/option,com_mtree/task,viewlink/link_id,129/Itemid,35/

mvh
Mads
Avatar billede php_programmoer Nybegynder
10. december 2006 - 22:07 #4
drbean, meget god hjemmeside, men jeg tror jeg har misforstået min problemstilling, læs videre forneden...

mccookie -> jo, mange tak for info.. Som jeg siger så har jeg aldrig solgt noget før, så jeg ved ikke helt hvordan man sælger/køber hjemmeside designs over nettet.. kan du forklare lidt mere om hvordan man gør? du siger at an går i dialog med kunderne? Uddyb venligst :-)

foxmulder58 -> igen som jeg skriver til drbean tror jeg at jeg har misforstået min problemstilling.

Tusinde tak alle sammen!
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
10. december 2006 - 22:09 #5
php_programmoer >> Har du misforstået din egen problemstilling?
Avatar billede php_programmoer Nybegynder
10. december 2006 - 22:11 #6
På en eller anden måde, ja :-)

Men jeg tror mccookie, forstår hvad jeg mener. Nu må vi se.. :-)
Avatar billede mccookie Seniormester
10. december 2006 - 22:12 #7
php_programmoer>> Prøv at bruge 10 min på Google og se hvad alle øvrige selvudnævnte webprogrammører gør.
Dan dig et indtryk og find din personlige stil.

jeg kender ikke dit produkt, evner, interesser og erfaringer - Så kridt skoene og spring ud i det.

///McCookie
Avatar billede drbean Nybegynder
10. december 2006 - 22:13 #8
der er 2 måder at sælge designs på.
Den ene er at lave nogen standard templates til at sælge til folk. Der er et par sider store sider der kører på den måde,

den anden er at få fat i kunderne. Når du så har en kunde, er du nød til at sætte dig ned med kunden og finde ud af hvad de skal bruge. Lave analyse i forhold til kundens, kunder fx. Farver, logo, indhold med mere.

Til sidst få kunden en faktura, og kunden indbetaler det aftalte beløb på din konto.
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
10. december 2006 - 22:13 #9
Jeg er enig med Mccokie, der er dog visse websider der har succdess med at sælge webside designs via deres webshop.

Jeg tror godt du kan lave en webside med webshop der sælger såkaldte templates (færdige designs).

mvh
Mads
Avatar billede php_programmoer Nybegynder
10. december 2006 - 22:17 #10
Jo altså, hvis det er muligt kunne jeg godt tænke mig at gøre sådan at man kunne vælge imellem nogle færdige templates og markere et, hvorefter man klikker på 'køb'. Derefter kommer man til en side hvor man skriver personlige oplysninger og man får en faktura eller lign og jeg modtager penge og de får deres template..

mener i at den mest almindelige måde er at snakke med personen via mail og derefter aftale hvordan forløbet skal foregå?
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
10. december 2006 - 22:26 #11
Jeg tror du skalvælge at sælge CMS løsninger istedet.

Det at bare sælge en webside kan væreret hård konkurrence. Kan du sælge en CMS løsning til kunden er du bedre stillet.

mvh
Mads
Avatar billede php_programmoer Nybegynder
10. december 2006 - 22:32 #12
Det har jeg tænkt over før, men jeg vil nu hellere sælge designs. Det er sjovere, og der er flere penge i det :-)

Kan du svare på hvordan jeg evt. kan sælge web designs?
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
10. december 2006 - 22:36 #13
Først og fremmest bør du have en side der viser hvad du kan mht. webdesign.
Dernæst bør du have en webshop hvor dine besøgende kan købe disse desings.

Jeg har købt en design hos et firma der hedder rocket themes som sælge færdige templates, grunden til at jeg købte designet hos dem er at for hver templates er der tilknyttet et forum hvor man kan stille spørsmål til websiden designeren hvis der skulle være eventuelle problemer med implemtering.

Med CMS har du dog den fordel at kunne fortælle kunden at de slev kan redigere i websider uden overhovedet at have kendskab til programmering (nok det bedste salgs argument overhovedet.).

mvh
mads
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
10. december 2006 - 22:36 #14
Ok jeg ligger et svar du kan blot afvise hvis du synes.

mvh
mads
Avatar billede drbean Nybegynder
10. december 2006 - 22:37 #15
Jeg mener ikke at nogen kunder kan være tilfredse med en template løsning. Jeg ville da aldrig tilbyde nogen af mine kunder dette. En hjemmeside skal være (mener jeg) være en tilpasset løsning der udfylder kundens behov. Mener jeg ikke man kan browse sig frem til i en webshop.

Og vil du sælge samme template til flere kunder? Eller vil du fjerne dem efterhånden som folk køber dem...
Avatar billede php_programmoer Nybegynder
10. december 2006 - 22:43 #16
Jeg har tænkt mig at lave 'skelettet' til ca. 10 designs fra starten af og derefter tilpasse dem efter brugerens ønsker.. Så når et design er købt fjernes det fra listen over tilgængelige designs..

Altså er det stadig skræddersyede løsninger men, jeg har bare lavet et udkast til et par designs som brugeren kan vælge imellem.. og hvis brugeren nu af en eller anden grund ønsker en anderledes hjemmeside laves den efter kundens ønske..

Altså er det ligesom alle andre hjemmesider som sælger websider til folk, men jeg har bare et par designs stående som brugeren nu kan vælge imellem hvis han/hun har lyst.. Men ønsker man ikke det så laves der et fra bunden af..
Avatar billede drbean Nybegynder
10. december 2006 - 22:45 #17
så lad være med at bygge det op som en webshop. Det lyder ikke som en god ide. Folk vil ikke betale før de ved om du kan lave de ønsker de har til designet alligevel.
Avatar billede php_programmoer Nybegynder
10. december 2006 - 22:47 #18
Aha, selvfølgelig..

Nu har jeg så kun et spørgsmål tilbage.. Hvordan foregår betalingen når det ønskede design er færdigt?

Altså, jeg kan jo ikke give brugeren designet først, så risikere jeg at han/hun ikke betaler. På den anden side er der heller ingen der gider betale før de får designet.. Hvordan foregår sådan noget?
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
10. december 2006 - 22:50 #19
Denne side køber man sig adgang til ved at indbetale et beløb, herefter har man adgang til at downloade de designs man ønsker:

http://www.rockettheme.com/

Prøv at se om siden kan bruges til inspiration.

mvh
Mads
Avatar billede php_programmoer Nybegynder
10. december 2006 - 22:58 #20
Aha, altså man har en konto som man så kan bruge af?
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
10. december 2006 - 22:59 #21
ja præcis en konto der udløber efter 1 år eller lign.

Men det kan man så selv om.

mvh
Mads
Avatar billede php_programmoer Nybegynder
10. december 2006 - 23:00 #22
Tak for svar, du har fået point.
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
10. december 2006 - 23:03 #23
Tak for point.

Jeg synes stadig du skal overveje at sælge dine kunder en CMS løsning.

vælg et godt OpenSource CMS  lær det at kende og sælg løsningen sammen med dit Design -  det er ihvertfald en strategi der holder vand langt ud i fremtiden.

mvh
mads