Avatar billede abc-2000 Nybegynder
10. december 2006 - 21:28 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

Xvid.dll og Xvid.ax problemer

Hej Eksperter,

Jeg havde her for nogen dage siden problemer med min pc, efter at jeg havde installeret driverne og softwaren til den hardware jeg netop har indkøbt.

Det drejer sig om en hvid boks, kaldet USB 2.0 TV BOX, hvor man kan tilslutte video kamera foran, og antennekabel bagpå til at se tv.
Den køre via USB til computeren, hvor den også får strøm fra.

Men efter jeg har installeret denne, og går ind i en mappe med video klip hvor de er sat på Vis --> Store Ikoner, så der er lavet et preview af dem når man kigger, så crasher den.
I fejlrapporten står der at det er Xvid.dll som er fejlen.
Når man går på www.dll-files.com og finder en xvid.dll fil, så crasher den i xvid.ax ..

Men vil det sige, at for at undgå den fejl, så skal jeg formatere endnu en gang?
Jeg har nemlig LIGE fået det hele op at køre igen, og så installeret den tv boks til sidst og nu sker dette.

Jeg har WIN XP Home..
Avatar billede niels_hansen Praktikant
10. december 2006 - 21:30 #1
det skyldes at den fejler i det den prøver at lave et preview af dine avi filer, du skulle vel ikke ahve installeret et divx / xvid codec vel ?
Avatar billede niels_hansen Praktikant
10. december 2006 - 21:31 #2
Avatar billede abc-2000 Nybegynder
10. december 2006 - 21:31 #3
Jeg har installeret DivX Player.. Men jeg aner ikke om den har installeret divx codecs..
Avatar billede abc-2000 Nybegynder
10. december 2006 - 21:32 #4
prøver den lige.. :)
Avatar billede niels_hansen Praktikant
10. december 2006 - 21:33 #5
gå i tilføj fjern programmer og fjern det engang, og evt andet der hedder noget med DIvX, og se om det fjerner problemet (det gør det ret sikkert, og så løser vi næste problem nemlig hvordan du afspiller DIvX uden at få disse problemer)
Avatar billede abc-2000 Nybegynder
10. december 2006 - 21:39 #6
jeg har lige prøvet den fix der, men det det hjælper ikke selv med det.

jeg prøver det andet du siger der.
Avatar billede abc-2000 Nybegynder
10. december 2006 - 21:41 #7
Okay, så har jeg fjernet divx afspilleren og selve USB 2.0 programmet til boksen, men alligevel crasher den i xvid.dll ..
Avatar billede niels_hansen Praktikant
10. december 2006 - 21:44 #8
ok, næste step, ligger der avi filer i roden af drevet ? hvis ja prøv og flyt dem over i en anden mappe. (og har du genstartet i mellem tiden ?)
Avatar billede abc-2000 Nybegynder
10. december 2006 - 21:45 #9
Der lægger ikke avi filer i roden af drevet, det er inde i en mappe med familie optagelser, at den crasher samt i andre mapper med klip af en hver art.

Jeg har genstartet i mellemtiden ja..
Avatar billede abc-2000 Nybegynder
10. december 2006 - 21:49 #10
Jeg smutter i seng nu - så jeg svare ikke foreløbig.
Tak for hjælpen, pt.
Avatar billede niels_hansen Praktikant
10. december 2006 - 21:49 #11
ok, hent og installer følgende http://avicodec.duby.info/ftp/AVIcodec_1.2_b110.exe det er et program der analyserer video filer, og fortæller hvilket codec de bruger / skal bruge (til avi filer, hvis du vil have et program der kan benyttes til de fleste typer filer kan du hente dette istedet for http://www.headbands.com/gspot/GSpot252b01.rar)
Avatar billede espersen Novice
10. december 2006 - 23:19 #12
Xvid er jo ikke det samme som divx !

der skal du bruge et andet codec - se her :
http://laptopworld.dk/DivXXviD.php
Avatar billede niels_hansen Praktikant
10. december 2006 - 23:23 #13
i første omgang skal de gamle codecs væk, og de nyeste DIvX codecs tager også xvid.
Avatar billede abc-2000 Nybegynder
13. december 2006 - 09:53 #14
Hey Guys..
Mit net er gået ned hjemme, så jeg kan ikke lige afprøve disse ting..

Jeg aner ikke hvornår det kommer op igen, men jeg vender tilbage så snart jeg kan.
Avatar billede abc-2000 Nybegynder
21. december 2006 - 21:20 #15
Hey

Så har jeg net på igen og kan komme videre med det her.
Jeg har fået mig installeret divx.com codecs, nogen divx codecs.
Nu har jeg ikke det problem mere, samt jeg kan se en masse klip jeg ikke har kunne tidligere..
Avatar billede espersen Novice
21. december 2006 - 21:29 #16
dejligt - vi kaster svar,,,,  ;o)
Avatar billede niels_hansen Praktikant
21. december 2006 - 21:30 #17
og et svar, hvis du kunne bruge noget af det.