Avatar billede matz Nybegynder
10. december 2006 - 21:15 Der er 17 kommentarer

Min pc vil ikke starte

Jeg tænder for min pc...og den viser kun P4-logoet og kører ikke videre...Så genstarter jeg den nogle gange...også kommer den lidt videre end P4-logoet, men så står der BOOT DISK FAILURE... Defter genstarter jeg den igen...også vil den godt starte normalt op... Sådan har den gjort nogle gange nu på det seneste. Nogen gange når jeg spiller computerspil så fryser den os.

Hvad kan jeg gøre?
Avatar billede abc-2000 Nybegynder
10. december 2006 - 21:30 #1
har haft præcis samme problem nogen år tilbage.

Jeg kan ikke huske hvad jeg gjorde overhovedet, da det er så længe siden.
Men nu har jeg helt ny pc og ikke haft de problemer.

Men umidbart kunne jeg forestille mig en formatering, eller ny harddisk..
Avatar billede matz Nybegynder
10. december 2006 - 21:41 #2
Okay så det kunne ikke være en bios opdatering?
Avatar billede abc-2000 Nybegynder
10. december 2006 - 21:43 #3
Det ved jeg desværre ikke noget om .. Jeg er ikke den største haj selv, men nu virker min pc..
Avatar billede off-line Nybegynder
10. december 2006 - 21:59 #4
Det kan være flere ting, men du skal ikke opgradere din bios med mindre, du
lige har installeret programmer, som er helt nye på markedet.
Prøv hellere f.eks. att se på dine ram. Hvis du har flere blokke, så tag een af
dem ud på skift. Har du kun een, så prøv, at sætte den i et andet slot.
Jeg siger ikke, at det ER ram, men det er et godt sted at begynde en undersøgelse.
Avatar billede nva Praktikant
11. december 2006 - 08:28 #5
Du kan prøve at undersøge om din harddisk har fejl - enten ved at prøve med scandisk, når du får det startet rigtig op eller med dette:

Start på din XP-cd og gå i recovery console og lav kommandoen chkdsk C: /p /r
http://support.microsoft.com/kb/314058

Dine ram kan du teste med www.memtest86.com
Avatar billede nva Praktikant
13. december 2006 - 08:24 #6
Respons?
Avatar billede matz Nybegynder
13. december 2006 - 20:16 #7
Jeg har ville vente lidt for at se om computeren blev ved, men nu er der pludselig ingen problemer - og jeg har intet gjort.

Ang. www.memtest86.com - så kan jeg ikke rigtig finde ud af det.
Avatar billede off-line Nybegynder
14. december 2006 - 11:24 #8
Jeg har desværre ikke kunne svare før, p.gr.a. internet nedbrud.
Man laver en floppydisk eller en boot CD og starter op på den.
Avatar billede nva Praktikant
14. december 2006 - 12:42 #9
Avatar billede off-line Nybegynder
14. december 2006 - 12:50 #10
Vær opmærksom på, ar prgrammet kommer pakket. Åben det med WinZip el. Winrar.
Så får du en mappe, som indeholder en Isofil, som skal brændes til bootfil med
f.eks. Nero. Hvis du ikke ved hvordan, kan du få recepten.
Avatar billede matz Nybegynder
21. december 2006 - 18:23 #11
Hmm jeg har nu prøvet lidt af hvert og givet computeren tid så man kune se dens reaktion. Men det er som om at nogle gange så kører alt perfekt og min computer fryser ikke i spil...Men så andre gange er det som om den er "syg".

Tror i det kan være windows der gør så den fryser?

I kan se et billede her som man computer viste idag:

http://www.peecee.dk/index.php?id=17985&noresize=yes
Avatar billede off-line Nybegynder
21. december 2006 - 19:01 #12
Det er ikke til at se, om det er hardware fejl eller software.
Men for at sikre, det ikke er windows, foreslår jeg en "Repair"
repair:            http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4
Avatar billede matz Nybegynder
21. december 2006 - 19:43 #13
Kan man ik bare tage sin win xp cd i dvd-drevet også udføre en repair?
Avatar billede off-line Nybegynder
21. december 2006 - 19:50 #14
Nej ikke hvis du mener det første tilbud om reparation, for det er en raparation,
hvis det ellers skulle virke. Den efter recepten derimod, giver en helt ny install.
uden at du mister dine data. Men du mister windows update, de skal køres ind igen.
Avatar billede matz Nybegynder
22. december 2006 - 22:42 #15
Jeg har lige tjekket min varme på cpu. Og den ligger hele tiden mellem 60-70 grader når man surfer på nettet og spiller computerspil...Er dette for meget? Og er det måske det der får den til at fryse?
Avatar billede matz Nybegynder
22. december 2006 - 22:50 #16
Når jeg arbejder i photoshop og dreamweaver...plus surfe på nettet og høre musik...kommer den op på 66 grader varme...er dette for meget?
Avatar billede matz Nybegynder
03. august 2007 - 12:01 #17
lig et svar