Avatar billede qazimodo Nybegynder
08. december 2006 - 15:22 Der er 5 kommentarer

Hyperlink-indhold med over i dokumentet

Hej!

Vi har på vores studie fået lagt en bog ud på nettet, med en masse tekst. Der er også figurer i denne tekst, men de ligger som hyperlinks, så man skal klikke på dem, så åbner de i et nyt vindue.

Jeg vil høre om det er muligt at kopiere teksten over i word eller et andet program, og så få programmet til at sætte indholdet af hyperlinksne ind selv i teksten.

Tak for hjælpen!
Avatar billede qazimodo Nybegynder
08. december 2006 - 15:51 #1
Bogen kan forresten findes her: jeg havde håbet på at de blå hyperlinks automatisk kunne henets over:

http://www.mfi.ku.dk/ppaulev/fysiologi/respirationsfysiologi.htm
Avatar billede lasserasch Juniormester
08. december 2006 - 15:52 #2
Øhh... Ja, det virker da umiddelbart fint for mig.

Jeg lod musen markere den linie her på eksperten hvor der står : "Du er her : Eksperten :"

Når jeg så trykker CTRL+C for at kopiere og i Word trykker CTRL+V for at indsætte, så kommer ordet "eksperten" da med over som et hyberlink.

/Lasse
Avatar billede qazimodo Nybegynder
08. december 2006 - 19:27 #3
Ok, min fejl, jeg har vist i alt hast ikke udtrykt mig klart nok - undskyld.

Det jeg gerne vil er at jeg vil have billederne sat direkte ind i dokumentet, istedet for at have hyperlinks....Ellers ksal jeg jo til at printe dem enekltvis, og have dem i en bunke ved siden af....
Avatar billede blees_jelling Nybegynder
09. december 2006 - 06:56 #4
Når du har billedet fremme, højre klicker du på billedet, Copy,
og så går du tilbage i dit dokument,
og tryk Ctrl V - og se har du billedet ind i dok.
Er det det du mener?
/B
Avatar billede mrgumble Nybegynder
06. januar 2007 - 14:16 #5
Umiddelbart ville jeg sige, at der ikke er en let måde. Alt efter hvor mange der er, kan du sætte dig ned og kopierer figurerne ind.
Alternativt kan du skrive en makro der (1) finder hen til et link (2) Henter det billede, som linket henviser til og (3) sætter den ind. Desværre er pkt. 2 og 3 nok ikke så let.